اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار گیلان:

65 درصد منابع تأمین آب روستاهای گیلان از چاه است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: 65 درصد منابع تأمین آب روستاهای گیلان از طریق چاه‌ و سفره‌های زیرزمینی و 35 درصد چشمه‌ها است.

65 درصد منابع تأمین آب روستاهای گیلان از چاه است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی فرامینی عصر امروز در جلسه آبفار استان با اشاره به برخورداری مردم گیلان از آب شرب بهداشتی، اظهار کرد: اکنون بیش از 890 هزار نفر در یک‌هزار و 658 روستای این استان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند که 81 درصد را شامل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه گیلان دارای 2 هزار و 700 روستا است، گفت: از این تعداد، دو هزار و 50 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارند.

به گفته این مسئول، 47 درصد از جمعیت گیلان در روستاها ساکن هستند و به دلیل پراکندگی روستاها، بحث آبرسانی به جمعیت روستایی این استان از مشکلات خاصی برخوردار است.

وی گیلان را دارای رتبه‌های میانی کشور از لحاظ آبرسانی به روستاها ذکر کرد و گفت: در سال‌های اخیر دولتمردان توجه ویژه‌ای به بخش آبرسانی به روستاها و نقاط محروم داشته‌اند.

فرامینی اذعان کرد: طبق برنامه پنجم توسعه و با تخصیص منابع مالی امیدواریم سالانه حدود شش یا هفت درصد به شاخص برخورداری روستاییان گیلانی از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی افزوده و عقب ماندگی‌های این استان در سال‌های گذشته جبران شود.

وی مصرف روزانه آب شرب هر فرد روستایی در گیلان را 130 لیتر بر ثانیه عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با اشاره به اینکه سرانه مصرف آب آشامیدنی در روستاهای گیلان در شرایط جوی مختلف تغییر می‌کند، افزود: روستاییان در فصول گرم سال مصرف آب شرب بیشتر و در فصول سرد مصرف کمتری دارند.

وی، تأمین آب شرب روستاییان گیلان را از چاه‌ها، سفره‌های زیرزمینی و چشمه‌ها ذکر کرد.

فرامینی متذکر شد: 65 درصد از منابع تأمین آب روستاهای گیلان از طریق چاه‌ها و سفره‌های زیرزمینی و 35 درصد از چشمه‌ها است.

به گفته وی، با کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و نزولات جوی از جمله برف که تغذیه کننده چشمه‌ها محسوب می‌شود، میزان ذخایر آبی این استان با کمبود مواجه شده است.

فرامینی، از تمام مشترکان آب روستایی خواست تا با رعایت الگوی صحیح مصرف آب و پرهیز از اسراف و هدر دادن آن، از بروز هرگونه مشکل کم‌آبی جلوگیری کنند.

انتهای پیام/2300/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول