اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خبر داد

برگزاری دوره آموزش سرود ویژه مربیان در قزوین

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از برگزاری کارگاه دو روزه آموزش مربیان سرود و آهنگ‌های انقلابی مرکز موسیقی، سرود و آهنگ‌های انقلابی سازمان فرهنگی ورزشی و مربیان پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خبر داد.

برگزاری دوره آموزش سرود ویژه مربیان در قزوین

صادق آریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: هدف از اجرای این کارگاه ارتقای دانش فنی و توانمند‌سازی مربیان فنی که سال‌ها در عرصه ساخت سرود فعالیت داشتند، است.

وی با بیان اینکه در این کارگاه‌ها مدرسان و اساتید اهل فن و موسیقی تدریس سرفصل‌های آموزشی را بر عهده داشتند، ادامه داد: در این کارگاه موضوعات به صورت فنی و عملیاتی به شرکت‌کنندگان آموزش داده شد، ضمن اینکه مربیان به دانش تئوری لازم برای کاربردی کردن این اطلاعات مجهز بودند.

آریان یادآور شد: شناخت ریتم و آشنایی با وزن‌های مختلف در موسیقی، چگونگی انتخاب گروه از لحاظ شناخت صدا، هم‌خوانی، هم‌نوازی، چیدمان افراد و دیگر موارد در دوره تدریس شد.

وی اذعان داشت: در این کارگاه همچنین سرودهایی اجرا و مورد بررسی و قضاوت قرار گرفت و نیز چگونگی رهبری ارکستر که لازمه کار گروه‌های سرود است، با حضور اساتید و کارشناسان به چالش و تبادل نظر انجامید.

این مقام ‌مسئول از حضور استاد کوروش پوروقدم مدرس دانشکده موسیقی دانشگاه هنر تهران در این دوره خبر داد و افزود: وی از روانشناسی موسیقی و چگونگی تأثیرات آن بر افراد در سنین و جایگاه‌های مختلف صحبت کرد.

این مسئول تصریح کرد: ناصر لامعی کارشناس موسیقی در رابطه با سرفش، هم‌خوانی و هم‌نوازی، پوریا خورشیدی از دیگر کارشناسان موسیقی در مورد تئوری ریتم و وزن‌شناسی و استاد شهیدی در اجرای برنامه زنده سرود، کلاس‌های آموزشی خود را برگزار کردند.

وی از تداوم برگزاری دوره های آموزشی این مربیان سرود در طول سال خبر داد و متذکر شد: با توجه به جایگاه ویژه سرود در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در بین دیگر تولیدات موسیقی و اثراتی یک سرود توانمند بر جنبه‌های تربیتی جامعه و به ویژه نسل نوجوان و جوان بر جای خواهد گذاشت بر آن شدیم این دوره‌های آموزشی را تکرار کنیم.

وی در پایان اضافه کرد: به طور حتم در دوره‌های آتی نسبت به ارتقای کمی و کیفی دوره نخست و تقویت نقاط قوت تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/2667/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول