اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور مجلس وزارت راه و شهرسازی:

‌تکمیل 5 هزار پروژه بخش راه، 120 هزار میلیارد تومان‌ نیاز دارد

معاون تلفیق بودجه، حقوقی و امور مجلس وزارت راه و شهرسازی گفت: 500 طرح و بیش از 5 هزار پروژه در بخش راه این وزارتخانه در دست اجرا هستند که برای تسریع در اجرا و اتمام آنها به 120 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

‌تکمیل 5 هزار پروژه بخش راه، 120 هزار میلیارد تومان‌ نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، علیرضا محفوظی در جمع مدیران راه و شهرسازی استان گلستان از ایجاد صندوق حمایت از زیرساخت‌های حمل و نقل کشور برای حمایت از طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی این بخش خبر داد، اظهار داشت: راه‌اندازی این صندوق به تصویب کمیسیون عمران مجلس رسیده و مجلس نیز بر کلیات آن توجه ویژه داشته است.

به گفته وی، این صندوق برای راه‌اندازی، نیازمند ارائه طرحی از سوی وزارت راه و شهرسازی بود که وزارتخانه متبوع با پیگیری‌های متعدد در کمیسیون‌های مختلف، هم اینک آن را در قالب طرح برای تصویب به مجلس ارائه کرده است.

محفوظی ادامه داد: هدف اصلی از راه‌اندازی این صندوق، حمایت از پروژه‌های در حال سرمایه‌گذاری و نیمه‌تمام وزارت راه و شهرسازی است، تا به سرانجام مطلوبی برسند.

معاون وزیر راه و شهرسازی از استاندار، معاونان و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این بخش در گلستان نیز، خواست که بسترهای لازم را برای حل مشکلات اقتصادی این بخش از طریق این صندوق فراهم سازند.

محفوظی راهداری را، از وظایف خطیر وزارت راه و شهرسازی دانست که مغفول مانده و اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در بخش راه و راهسازی، هزینه‌های کلانی را بر ساختار وزارتخانه تحمیل می‌کند که برای استفاده بهینه و نگهداری از آنها باید توجه ویژه شود.

وی ادامه داد: ساختار وزارت راه و شهرسازی بدون موازی‌کاری و تداخل در فعالیت‌های راهداری و راهسازی طراحی شده و ‌بخش راهداری از سطح معاونت به مدیریت ارتقا یافته و فقط مدیران کل استان‌ها هستند که می‌توانند با ایجاد هماهنگی‌های استانی و ملی و برخورداری از اعتبارات راهداری، در بهره‌برداری بهینه و نگهداری از این سرمایه‌های عظیم کشور، اقدام کنند.

معاون تلفیق بودجه، حقوقی و امور مجلس وزارت راه و شهرسازی متذکر شد: هم‌اکنون 500 طرح و بیش از 5 هزار پروژه در بخش راه این وزارتخانه در دست اجرا‌ست‌ که برای تسریع در اجرا و اتمام آنها به 120 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

محفوظی افزود: این در حالی است که اعتبار وزارت راه و شهرسازی در سال 1392، 5 هزار میلیارد تومان است که حتی با تخصیص آن و اکتفا به بودجه عمومی کشور نیز، نمی‌توان این پروژه‌ها را که عامل پیشرفت و توسعه کشور هستند، به خوبی و به موقع به سرانجام رساند.

وی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی در سال‌های گذشته برای حمایت از پروژه‌های راهداری و راهسازی کشور از ظرفیت‌های قانونی دیگری نیز بهره برده، گفت: فروش اوراق مشارکت و سهام از مهمترین این ظرفیت‌ها بوده که با استقبال مجلس روبه‌رو شد و موقعیتی را برای وزارتخانه فراهم ساخت تا طرح‌های شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور را از بن‌بست اقتصادی خارج کند.

انتهای پیام/2307/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول