اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

45 خانواده پرسنل سفارت و دیپلمات‌های آمریکایی از قاهره خارج شدند

منابع مصری گزارش دادند که در آستانه برگزاری تظاهرات معارضان دولت مرسی، 45 خانواده پرسنل و دیپلمات‌های آمریکایی قاهره را به مقصد آلمان ترک کردند تا از آنجا به آمریکا بروند.

45 خانواده پرسنل سفارت و دیپلمات‌های آمریکایی از قاهره خارج شدند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه الیوم السابع، یک منبع مسئول در فرودگاه قاهره گفت که 45 خانواده پرسنل و دیپلمات‌های آمریکایی با پرواز شماره 785 قاهره را به مقصد فرانکفورت ترک کردند.

بر اساس این گزارش سالن فرودگاه قاهره و هواپیمایی که عازم فرانکفورت بود، مملو از جمعیت صدها خارجی و برخی از اعضای خانواده‌های دیپلمات‌ها بود که به دلیل نگرانی از برگزاری تظاهرات فردا یکشنبه در قاهره، مصر را ترک کردند.

وزارت خارجه آمریکا جمعه شب اعلام کرد، دیپلمات‌های آمریکایی که حضور آن‌ها در مصر ضرورتی ندارد، می‌توانند این کشور را ترک کنند.

این بیانیه پس از آن منتشر شد که یک تبعه آمریکا در جریان ناآرامی‌های مصر جان خود را از دست داد.

در بخشی از پیام هشدار وزارت خارجه آمریکا آمده است: وزارت خارجه اجازه خروج تعداد محدودی از کارکنان غیرضروری و خانواده‌های کارکنان را صادر کرده است.

در این پیام همچنین به اتباع آمریکایی نسبت به سفر به مصر هشدار داده شده و از آن‌ها خواسته شده است «به دلیل ادامه ناآرامی‌های سیاسی و اجتماعی از سفرهای غیرضروری به مصر» خودداری کنند.

بر اساس اعلام مقامات آمریکایی، روز گذشته یک دانشجوی 21 ساله آمریکایی به نام «اندرو پوشتر» در حین فیلمبرداری از تظاهرات‌ها در شهر اسکندریه مصر، کشته شد.

قرار است مخالفان دولت مرسی در اعتراض به سیاست های وی، فردا تظاهرات گسترده برگزار کنند.

در حالی که یک سال از ریاست جمهوری مرسی که با رای مردم روی کار آمد، می گذرد، معترضان خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری هستند. معترضان می گویند که اخوان المسلمین در صدد قبضه قدرت است امری که طرفداران دولت آن را رد کرده و معتقدند که آنها خواستار به آشوب کشیدن کشور و ایجاد هرج و مرج فراگیر هستند. دولت مرسی بارها خواستار گفت‌وگو با مخالفان شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول