اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اوباما: مرسی و مخالفان گفت‌وگوهای سازنده داشته باشند

رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به تحولات اخیر مصر از مخالفان و رئیس‌جمهور این کشور خواست تا در گفت‌وگوهای سازنده مشارکت کنند.

اوباما: مرسی و مخالفان گفت‌وگوهای سازنده داشته باشند

به گزارش فارس به نقل از شبکه بی بی سی، «باراک اوباما» با اشاره به تحولات اخیر مصر و اعتراضات این کشور از مخالفان و «محمد مرسی» خواست تا در گفت‌وگوهای سازنده شرکت کنند.

وی ضمن محکوم کردن خشونت‌ها در مصر اعلام کرد که آمریکا با نگرانی به وضعیت در مصر می‌نگرد.

اوباما تصریح کرد که آمریکا درباره اعتراضات و ناآرامی‌های سیاسی در مصر نگران است و اولویت برتر این کشور اطمینان حاصل کردن از امنیت سفارت آمریکا در قاهره و کنسولگری این کشور است.

وی ادامه داد که واشنگتن در تماس مستقیم با دولت مصر است و در صدد است اطمینان حاصل کند ایست‌های بازرسی مصر در حین اعتراضات آخر هفته در این کشور آفریقایی تحت حفاظت بوده‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد که کشورش از آزادی بیان و تجمع آزاد در مصر حمایت می‌کند و از تمامی طرفین درگیر در مصر خواست از خشونت‌ها بپرهیزند و از پلیس مصر و ارتش این کشور خواست خویشتنداری کند.

اوباما اینگونه ادامه داد که مردم مصر هنوز به دنبال راهی به سوی دموکراسی هستند و مشکلاتی در خصوص تمرکز بر موضوعات اصلی چون شغل و هزینه زندگی وجود دارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول