اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده و نمایش‌نامه نویس:

حوزه تئاتر کودک در اصفهان همچنان خردسال است

نویسنده و نمایش‌نامه نویس گفت: تعداد آثاری که در حوزه تئاتر کودک در اصفهان روی سن می‎رود به تعداد انگشتان دست هم نرسیده است.

حوزه تئاتر کودک در اصفهان همچنان خردسال است

علیرضا صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: تئاتر کودک و نوجوان با وجود اینکه مخاطب زیادتری نسبت به تئاتر بزرگسال دارد، اما جدی گرفته نمی‎شود.

وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهم‌ترین مرکز و ارگان پشتیبان تئاتر کودک باید باشد، اما این مرکز در حوزه تئاتر کودک اقدام چشمگیری نکرده و اگر هم انجام داده است محدود به محیط کانون بوده است.

نویسنده و نمایشنامه‌نویس گفت: کانون پرورش فکری باید بیشتر به دایره تئاتر کودک و نوجوان بپردازد و آن را بسط دهد زیرا به طور مستقیم با کودکان در ارتباط است.

وی گفت: برای من همیشه عجیب بوده است که تئاتر کودک با وجود دارا بودن مخاطب زیاد و همیشگی چرا کمتر مورد توجه قرار می‎گیرد، البته سختی کار در این حوزه را نباید نادیده گرفت.

صالحی ادامه داد: تعداد آثاری که در حوزه تئاتر کودک در اصفهان روی سن می‎رود به تعداد انگشتان دست هم نرسیده است در سال جاری تاکنون کاری در حوزه تئاتر کودک اجرا نشده است.

وی تصریح کرد: تئاتر کودک نیازمند متن و نمایشنامه قوی است و نباید آن را صرفا به جنبه سرگرمی محصور کرد، بلکه آموزش و تربیت در مقابل تئاتر از ابزارها و شیوه‎هایی است که در جهان آزمون خود را پس داده و قابل اتکا است.

انتهای پیام/63019/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول