اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهریور ماه امسال صورت می‌گیرد

برگزاری بیست و چهارمین جشنواره تئاتر فجر فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: بیست و چهارمین جشنواره تئاتر فجر این استان، شهریور ماه امسال برگزار می‌شود.

برگزاری بیست و چهارمین جشنواره تئاتر فجر فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، احمد همتی‌بوشهری با بیان اینکه هدف از اجرای جشنواره بیست و چهارم، ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه، توجه به تولید آثار نمایشی با رویکرد مسائل اجتماعی و شاخص‌های سبک زندگی است، اظهار داشت: پرهیز از موضوعاتی مانند قانون‌گریزی، دروغ و غیبت، پرخاشگری، مصرف مواد مخدر، مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی، تاکید بر اهمیت خانواده و نقش زن در خانه و اجتماع است و همچنین حرکت به سمت تئاتر حرفه‌ای نیز در این راستا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، با اشاره به اینکه، تئاتر این استان می‌تواند با فراهم آوردن امکان ارتباط برای نمایش‌های فاخر ایرانی، به ارتقای کیفی این هنر در کشور کمک کند، ادامه داد: کیفیت نمایش در فارس در قیاس با استان‌های همسایه بسیار مطلوب است، اما برابر استاندارهای کشوری و جهانی، همچنان راه‌های نرفته‌ای را پیش رو دارد و باید تجربیات بیشتری را پشت سر بگذارد تا بتواند حرف‌های تازه‌ای برای گفتن داشته باشد.

همتی‌بوشهری در ادامه گفت: خلاقیت و تجربه‌گری در تئاتر از جمله ویژگی‌های بارز نمایش ایرانی بوده که همواره مورد اقبال هنرمندان جهانی نمایش نیز قرار گرفته است.

این مسئول اضافه کرد: تئاتر کشور در زمینه نمایشنامه‌نویسی و بازیگری همچنان متکی به اصول کلاسیک است و نتوانسته است از این پوسته برای به روز و همراه شدن با شیوه‌های جهانی خارج شود.

وی عنوان کرد: با شناخت و درک بیشتر هنرمندان این استان از شیوه‌های نوین اجرای تئاتر در کشور و جهان و با گسترش تعامل میان هنرمندان داخلی با تئاتری‌های جهان می‌توان به ارتقای کیفی نمایش ایران در تمام ابعاد و زمینه‌ها رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: حضور گروه‌های نمایش ایرانی در جشنواره‌های بین‌المللی و یا فراهم شدن امکان اجرای عمومی آنها در تهران و نقاط مختلف جهان و همچنین تعامل گروه‌های داخلی در سطح استانی و منطقه‌ای و کشوری، یکی از کارکردهای برگزاری جشنواره‌ها است.

این مسئول ابراز داشت: در کنار این اتفاق، گروه‌های داخلی ضمن شرکت در جشنواره‌ها و یا اجراهای عمومی لازم است که دانش روز تئاتر را نیز از هنرمندان کشوری و بین‌المللی فرا گیرند و با ادغام آن دانسته‌ها با خلاقیت‌های فردی خود، نمایش ایران را به عنوان هنری بزرگ به جهانیان معرفی کنند.

همتی‌بوشهری از موضوع‌های مرتبط با بیست و چهارمین جشنواره تئاتر فجر استان فارس خبر داد و اذعان داشت: موضوع آثار آزاد است و آثاری که با موضوع توجه به تولید آثار نمایشی با رویکرد توجه به مسائل اجتماعی و شاخص‌های سبک  زندگی و اهداف تولید شوند دارای اولویت انتخاب بوده و داستان‌ها، قصص، آیین‌های بومی و محلی و آثار فاخر ملی به ویژه موضوعات بوستان و گلستان سعدی شیرازی نیز از آن جمله هستند.

انتهای پیام/‌2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول