اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

جانبازان شیمیایی سردشت چشم‌انتظار مسئولان هستند

هفتم و هشتم تیر ماه 1366 بود که سردشت و روستاهای اطراف آن آماج حملات وحشیانه شیمیایی دولت بعثی عراق قرار گرفت، به طوری که با وجود گذشت سال‌های طولانی هنوز درد و رنج مونس همیشگی و هر روز مردم این خطه است.

جانبازان شیمیایی سردشت چشم‌انتظار مسئولان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، هفتم و هشتم تیر ماه 1366 بود که سردشت و روستاهای اطراف آن آماج حملات وحشیانه شیمیایی دولت بعثی عراق قرار گرفت، به طوری که با وجود گذشت سال‌های طولانی هنوز درد و رنج مونس همیشگی و هر روز مردم این خطه است.

مردم فداکار و ایثارگر این خطه با وجودی که محنت‌های زیادی را در طول هشت سال جنگ تحمیلی و سال‌های بعد از آن متحمل شده‌اند، همچنان مورد بی‌مهری واقع می‌شوند، امکانات درمانی و دارویی با وجودی که بدیهی‌ترین نیاز آنها است، ولی همچنان مغفول مانده است.

هشت تیر ماه به عنوان روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی نام‌گذاری شده، بنابراین خبرنگار ما به این مناسبت، کنکاش مسائل این قشر از جامعه ایران اسلامی را در کانون توجه قرار داده است، که از نظر مخاطبان می‌گذرد.

×جانبازان شیمیایی سردشت باید در کانون توجه قرار گیرند

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس می‌گوید: جانبازان شیمیایی سردشت با مشکلات درمانی متعدد روبه‌رو هستند، به طوری که در این شهرستان هنوز مرکز درمانی مناسبی وجود ندارد، بنابراین تهیه دارو و سایر اقلام دارویی مورد نیاز برای آنها مشکل است، پس چاره‌ای جز این ندارند که به تهران سفر کنند.

وی اظهار می‌کند: سفر به تهران برای انجام اقدامات درمانی، هزینه‌های زائد زیادی اعم از رفت‌و‌آمد، اقامت و .. بر آنها تحمیل می‌‌کند، به این ترتیب مشکلات و مسائل چند برابر می‌شود، بنابراین انتظار منطقی از مسئولان وجود دارد، که در این خطه مرکز درمانی مناسب با وضعیت این جانبازان راه‌اندازی شود.

رسول خضری با بیان اینکه در این منطقه بیش از 2 هزار نفر جانباز زندگی می‌کند، خاطرنشان می‌کند: یک هزار و 550 نفر از آنها مرد بوده و 550 نفر نیز زن هستند، به طوری که جمعیت زیادی از این خطه با مشکلات و عوارض بمباران شیمیایی در رنج هستند، ولی تاکنون مرکز درمانی مناسب برای آنها راه اندازی نشده است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سردشت و روستاهای اطراف آن، آماج حمله‌های وحشیانه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته‌اند، اظهار می‌کند: در این روز ایادی استکبار جهانی با بمباران کردن مناطق مسکونی، خوی وحشی‌گری خود را بیش از پیش به معرض نمایش گذاشت.

×حمایت‌های جدی‌تر از جانبازان شیمیایی به عمل آید

رئیس هیئت مدیره انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت می‌گوید: باید از جانبازان شیمیایی سردشت حمایت‌های جدی‌تری به عمل آید، مشکلات آنها در زمینه تامین دارو، درمان، معیشت، اشتغال و ... رفع شود، زیرا ملت بزرگ ایران اسلامی به معنای واقعی کلمه وامدار این افراد هستند، پس باید اسباب آرامش، التیام جسمی و روحی آنها را فراهم آورد.

عزیز پوری‌اقدم می‌افزاید: تمهیدات لازم برای اعمال حمایت‌های مورد نیاز از مصدومان و جانبازان شیمیایی باید اتخاذ شود، تا شاید گوشه‌‌ای از درد، رنج و محنت روزافزون آنها کاسته شود، بنابراین مسئولان باید در این راستا همت کنند.

وی صبر، تحمل و مقاومت مجروحان، مصدومان و جانبازان شیمیایی را قابل ستایش می‌داند و می‌افزاید: توجه به قربانیان سلاح‌های شیمیایی، نباید فقط به یک روز از سال منتهی شود، زیرا مردم این خطه در طول سال با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند.

پوری‌اقدم بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره همه کسانی که در اثر استعمال سلاح‌های شیمیایی و گاز خردل جان خود را از دست داده‌اند،تاکید کرده و اظهار می‌کند: باید علاوه بر اینکه در راستای تامین نیازهای دارویی و معیشتی جانبازان گام برمی‌داریم، برای زنده ماندن یاد شهدای گلگون‌کفن نیز تلاش کنیم، جوانان را با ارزش‌ها و آرمان‌های آنها آشنا کنیم.

× مردم یاد و نام شهدای شیمیایی را فراموش نمی‌کنند

معاون فرماندار سردشت به برگزاری برنامه‌های مختلف در راستای گرامیداشت مقام شهدای هفت و هشت تیر سال 1366 اشاره می‌کند و می‌افزاید: مردم ولایتمدار و انقلابی این خطه و سایر مناطق کشور به صورت خودجوش در آئین‌های گرامیداشت یاد شهدای تیر 66 شرکت می‌کنند.

حسین یوسفی‌فر با بیان اینکه اتفاقات این روزها به عنوان لکه ننگی بر پیشانی ایادی استکبار جهانی باقی می‌ماند، می‌افزاید: نه‌تنها ملت ما بلکه بشریت این وحشی‌گری و ددمنشی کشورهای غربی را به فراموشی نمی‌سپارند، این لکه ننگ برای همیشه در تاریخ جهان ثبت و ضبط شده است.

وی مسائل این جانبازان را دغدغه ملت ایران اسلامی می‌داند و می‌افزاید: نهایت تلاش مسئولان و سایر اقشار جامعه بر این امر استوار است، که در راستای رفع درصدی از مشکلات و چالش‌های زندگی این افراد، گامی هر چند کوتاه برداشته شود.

مردم این خطه از مسئولان و مقامات انتظار دارند، ابتدایی‌ترین نیازهای آنها به اقلام دارویی و درمانی تامین شود، تا به این ترتیب شاید به اندازه ذره‌ای از درد و محنت‌های‌شان کاسته شود، چرا که به این ترتیب حداقل آرامش جسمی به دست می‌آورند.

انتهای پیام/61002/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول