اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه شورایعالی حوزه‌های علمیه:

بسیاری از اماکن مذهبی به دست وهابیت به تلی از خاک تبدیل شده است

مسئول دبیرخانه شورایعالی حوزه‌های علمیه گفت: امروز بسیاری از اماکن مقدسه به دست وهابیت تخریب و به تلی از خاک تبدیل شده است.

بسیاری از اماکن مذهبی به دست وهابیت به تلی از خاک تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سیدابوالفتاح نواب در همایش طلاب و روحانیون عمره‌گزار که با حضور مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد به بیان نیازهای سفر حج از جمله آمادگی‌های معنوی، اخلاقی و احکام و مناسک پرداخت.

وی اخلاص را نخستین نکته در آمادگی معنوی دانست و اظهار داشت: پرداخت حقوق اجتماعی الهی از دیگر راه‌های آمادگی معنوی است زیرا تا حق‌الناس پرداخت نشود ،خداوند اعمال ما را قبول نمی‌کند.

مسئول دبیرخانه شورایعالی حوزه‌های علمیه دعا هنگام خارج شدن برای رفتن به سفر حج، توجه به وجود امام عصر(عج) در سرزمین وحی، طواف به نیابت از ائمه معصومین(ع) به ویژه حضرت زهرا(س)، وداع با کعبه و توجه به پاکسازی و توبه را از جمله راه‌های آمادگی معنوی در سفر حج برشمرد.

وی در ادامه به تبیین آمادگی‌های اخلاقی پرداخت و گفت: سادگی در برنامه‌ها، انتخاب همسفر مناسب، تعاون و همگرایی و حفاظت از عزتمندی تشیع از راه‌های آمادگی اخلاقی است.

نواب در ادامه آمادگی احکام و مناسک را مهم دانست و اظهار داشت: شناخت تاریخ اسلام به ویژه اماکنی که از یادگاران دوران پیامبر(ص) است، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: البته امروز بسیاری از این اماکن به دست وهابیت تخریب و به تلی از خاک تبدیل شده است.

مسئول دبیرخانه شورایعالی حوزه‌های علمیه اندیشه و تفکر را از دیگر موضوعات مهم در سفر روحانی حج برشمرد و گفت: همگام بودن با کاروان در انجام برنامه‌های سفر نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی در تشریح نحوه برخورد با وهابیت در سفر حج خاطرنشان کرد: طبق دستور اسلام باید با خوشرویی و هوشیاری با وهابی‌ها رفتار کنیم تا نتوانند از رفتار ما سوءاستفاده کنند.

نواب یادآور شد: روحانیون با لباس کامل و رعایت آداب سربازی در اردوگاه امام عصر(عج) حاضر شده و از تردد به صورت تک نفره در محل‌های خلوت خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه در کمند توطئه بدخواهان گرفتار نشویم باید از مباحثه و گفت‌وگوهای مشکوک در سفر حج خودداری کنیم و با پرهیز کارهای خارج از تنظیمات و اعتقادات آنها بهانه دستشان ندهیم.

مسئول دبیرخانه شورایعالی حوزه‌های علمیه همچنین به طلاب و روحانیون عمره‌گزار توصیه کرد: در بقیع برای ارتباط معنوی با معصومین(ع) سعی کنید آرام باشید و به همراه خود زیارت عاشورا نداشته باشید و از مبلغین وهابی دوری کنید.

وی همچنین از عمره‌گزاران خواست تا در بازگشت از سفر معنوی و روحانی عمره ضمن حفظ جایگاه معنوی زائر بیت‌الله‌الحرام از انجام مجدد گناه پرهیز کنند.

انتهای پیام/78010/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول