اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بورسعیدی در گفت‌وگو با فارس:

200 هنرجو در انجمن خوشنویسان شاهین شهر فعال هستند

مسئول انجمن خوشنویسان شهرستان شاهین شهر با بیان اینکه بیش از 200 هنر جو در این مکان هنری مشغول فعالیت هستند، گفت: عمر انجمن خوشنویسان شهرستان شاهین شهر نزدیک به 15 سال است.

200 هنرجو در انجمن خوشنویسان شاهین شهر فعال هستند

مهدی پورسعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین شهر اظهار کرد: به مناسبت ایام ماه مبارک شعبان 55 اثر از 22 نفر از اعضای ممتاز انجمن خوشنویسان شهرستان شاهین شهر و میمه در این فرهنگسرا به معرض نمایش در آمد.

وی با بیان اینکه لفظ ممتاز را در خوشنویسی به هنرمندی می‌گوییم که مراحل پنج‌گانه خوشنویسی از مقدماتی، متوسطه، خوش، عالی تا ممتاز را گذرانده باشد، افزود: به تازگی انجمن خوشنویسان ایران اقدام به اجرای یک مرحله آزمون بالاتر از ممتاز به نام فوق ممتازی برای کسب دریافت درجه استادی کرده است.

مسئول انجمن خوشنویسان شاهین شهر با بیان اینکه برای ماه مبارک رمضان این انجمن برنامه‌های ویژه‌ای را در نظر گرفته است، ادامه داد: هم اکنون برای پر کردن اوقات فراغت علاقه‌مندان هنر به ویژه جوانان و نوجوانان در تابستان اقدام به برگزاری کلاس‌های خوشنویسی کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از 200 هنرجو در این مکان هنری مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: عمر انجمن خوشنویسان شهرستان شاهین شهر از سال یک نزدیک به 15 سال است که در 1387 تاسیس شده است.

پورسعیدی با بیان اینکه چهار خط ثلث، نستعلیق، نسخ و نستعلیق شکسته در این انجمن به هنرجویان آموزش داده می‌شود، تاکید کرد: هر دو سال یک‌بار هیئت مدیره این انجمن توسط اعضا مشخص و تنها انجمن هستیم یک سیستم اداری مناسب داریم.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در انجمن خوشنویسان شهرستان شاهین شهر نهفته است، تصریح کرد: با وجود همه تلاش‌ها از طریق مسئولان در شهرستان و استان متاسفانه این انجمن مکان مناسبی برای انجام فعالیت‌های هنری ندارد.

مسئول انجمن خوشنویسان شاهین شهر بابیان کمبود اعتبارات گفت: در صورت پشتیبانی‌های مالی از انجمن خوشنویسان شهرستان شاهین شهر این ظرفیت وجود دارد که میزبان جشنواره‌ها و مسابقات هنری در زمینه خوشنویسی در سراسر کشور باشد.

انتهای پیام/63023/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول