اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال:

داوری فوتبال در ایران هنوز حرفه‌ای نشده است

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه داوری در ایران هنوز حرفه‌ای نشده است، گفت: داوران فوتبال زندگی روزمره خود را بر اساس حق‌الزحمه داوری منطبق نمی‌کنند.

داوری فوتبال در ایران هنوز حرفه‌ای نشده است

 حسین عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: انگیزه و هدف داور بزرگ بوده و یک داور برای کسب تجربه و پیشرفت خود به مادیات فکر نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه داوری در ایران هنوز حرفه‌ای نشده است، افزود: داوران فوتبال زندگی روزمره خود را بر اساس حق‌الزحمه داوری منطبق نمی‌کنند.

عسگری در ادامه تصریح کرد: بیشتر داوران فوتبال شغل‌های بسیار مهم و کلیدی دارند که بر اساس قانون در مسابقات احترام بر داوران فوتبال لازم است.

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال با اشاره به تمرین و ممارست داوران فوتبال گفت: داوران شب قبل از هر بازی باید مطالعه و مقررات داوری را مرور کنند.

وی داوری را شغل بسیار سخت و دشوار عنوان کرد و ابراز داشت: از هر 35 میلیون نفر فقط هفت نفر در کشور می‌توانند درجه بین‌المللی داوری را کسب کنند.

عسگری با اشاره به تمرکز بالای داوران در مسابقات تصریح کرد: زمانی مازندران قطب داوری فوتبال کشور بود که پس از یک دوره نزول در چند سال اخیر با تلاش مسئولان داوران مازندرانی پیشرفت خوبی داشتند.

وی در پایان کارنامه داوری فوتبال مازندران را خوب ارزیابی کرد و افزود: یک داور زمانی  پیشرفت می‌کند که در  قضاوت بازی تمرکز خوبی بر بازی، بازیکنان و اطراف زمین داشته باشد.

به گزارش فارس، حسین عسگری مدرس بین المللی کنفدراسیون آسیا و رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در کلاس ارتقای توجیهی داوران فوتبال مازندران در ساری حضور دارد.

انتهای پیام/86005/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول