اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حسین عسگری در گفت‌وگو با فارس:

حق‌الزحمه داوران فوتبال افزایش می‌یابد/ اشتباهات داوری کمتر شد

رئیس دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال با اعلام افزایش حق‌الزحمه داوران فوتبال در کشور گفت: اشتباهات داوران فوتبال نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است.

حق‌الزحمه داوران فوتبال افزایش می‌یابد/ اشتباهات داوری کمتر شد

حسین عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: در حال حاضر داوران فوتبال کشور با برگزاری کلاس مختلف توجیهی پیشرفت خوبی داشتند که با توجه به امکانات به عنوان مسئول از نحوه قضاوت داوران رضایت دارم.

وی با اشاره به برگزاری کلاس ارتقای توجیهی داوران فوتبال مازندران در ساری بیان داشت: یک‌ دوره کلاس توجیهی برای تبدیل رتبه یک به ملی که بالاترین سطح داوری فوتبال در کشور است با حضور داوران برتر فوتبال مازندران در ساری برگزار می‌شود.

رئیس دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال در ادامه تصریح کرد: در این کلاس سه روزه داوران برتر از نظر تئوری، عملی و آمادگی بدنی تست می‌شوند و بهترین‌ها برای قضاوت در لیگ به کمیته داوران فدراسیون معرفی می‌شوند.

عسگری با اشاره به افزایش حق‌الزحمه داوران فوتبال کشور ابراز داشت: با توجه به قرارداد میلیاردی بازیکنان حق‌الزحمه داوران فوتبال بسیار اندک است که باید افزایش یابد.

وی گفت: با توجه به اینکه آقای تاج زمانی ریاست کمیته داوران فدراسیون را بر عهده داشتند درباره افزایش حق الزحمه داوران در فصل جدید جلساتی با ایشان داشتیم و قول افزایش حق‌الزحمه داوران را از وی گرفتیم.

رئیس دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال درباره عملکرد داوران فوتبال افزود: از نظر ارزیابی در فصل گذشته داوران عملکرد خوبی داشتند اما در برخی از صحنه‌ها نیز داوران اشتباهاتی را مرتکب شدند که حتی اشتباه تاثیرگذار بود.

وی با اشاره به فرهنگ‌سازی صحیح مدیران باشگاه‌ها به هواداران و تماشاگران تیم اظهار داشت: داور هم یک انسان است و شاید در برخی از صحنه‌ها دید کافی نداشته و اشتباهی را مرتکب شود اما از مربیان تیم‌ها خواهش می‌کنم که باخت تیم را به داوران ربط ندهند.

عسگری با اشاره به توهین و تخریب داوران از سوی هواداران در استادیوم‌ها اذعان داشت: مربیان و مدیران باشگاه باید طوری بین تماشاگران فرهنگ‌سازی کنند تا پس از پایان بازی نیز داوران همچون بازیکنان را تشویق دهند نه اینکه توهین و فحش بشوند.

وی در پایان با اشاره به اشتباه فاحش داوران بزرگ و مطرح دنیا در بازی‌های مهم و معتبر جهانی افزود: برای رشد و توسعه داوری فوتبال، کلاس‌های مختلف توجیهی برای داوران فعال در سراسر کشور برگزار می‌شود تا ضریب اشتباهات داوری فوتبال کشور بسیار اندک و یا اینکه اشتباه داوری تاثیری در نتیجه بازی نداشته باشد.

به گزارش فارس، حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال و مدرس بین المللی کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال حاضر برای برگزاری کلاس توجیهی داوری در ساری حضور دارد.

انتهای پیام/86005/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول