اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد

سهم 27 درصدی دانشگاه‌های علوم پزشکی در تولید علم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود سهم اندک امکانات تحقیقی دانشگاه‌های علوم پزشکی، 27 درصد از علم کشور را تولید می‌کنند.

سهم 27 درصدی دانشگاه‌های علوم پزشکی در تولید علم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، دکتر محمد حسن طریقت منفرد بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح برج دوقلوی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی این شهر اظهار داشت: در شهر شیراز برای نخستین بار است که مجموعه‌ای با این گستردگی احداث شده که خدمات پژوهشی در آن انجام شود.

وی افزود: این مجموعه می‌تواند بر گسترش امر تحقیق و پژوهش در این استان بسیار کمک کند.

استاندار فارس نیز در این مراسم گفت: ساخت‌و‌ساز مرحله نخستین هر کار است و بخش تحقیقات و نرم‌افزاری در این فعالیت‌ها باید به سرعت تجهیز و فعال شود.

حسین صادق عابدین افزود: با اعتماد به نیروی انسانی خلاق دانشگاه علوم پزشکی ارتقای فارس از رتبه سوم کشور به رتبه اول امکان‌پذیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این مراسم بیان کرد: در بین این 12 پروژه که امروز به بهره‌برداری می‌رسد برج دوقلوی 12 طبقه پژوهشی به سبب توهینی که به ساحت پیامبر اکرم (ص) صورت گرفت به نام ایشان نامگذاری شد.

محمدهادی ایمانیه افزود: این پروژه به مساحت 7 هزار و 500 متر مربع با 10 میلیارد تومان هزینه ایجاد شد تا مراکز تحقیقات بالینی دانشگاه در آن متمرکز شود.

وی تصریح کرد: نزدیکی این مجموعه با بیمارستان نمازی به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه پزشکی جنوب کشور باعث می‌شود امکانات خوب آن در اختیار پزشکان و محققان قرار گرفته و نفع آن به‌زودی به مردم برسد.

ایمانیه بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی فارس در کشور از نظر پژوهش جزو سه استان نخست کشور است و از نظر تحقیقات دانشجویی نخستین رتبه کشور به این استان تعلق دارد.

وی با اشاره به رتبه نخست دانشگاه علوم پزشکی فارس در اختراعات و ابداعات و سرانه مقالات «آی اس آی»، ابراز داشت: مرکز رشد و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی فارس نیز رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

ایمانیه خاطرنشان کرد: در حال حاضر شش مرکز رشد، سه مرکز مشاوره و بیش از 10 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز فعال است.

انتهای پیام/‌2448/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول