اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه ماهه نخست سال جاری

میزان وقوع حوادث در آذربایجان غربی 20 درصد افزایش یافته است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: میزان وقوع حوادث در سه ماهه نخست سال جاری در آذربایجان غربی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

میزان وقوع حوادث در آذربایجان غربی 20 درصد افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، یحیی زینالپور فتاحی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که در سالن کنفرانس جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: حوادث اتفاق افتاده در سه ماهه نخست سال جاری در آذربایجان غربی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

وی به تشریح برنامه‌های تابستانی جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در سال جاری، پرداخت و تصریح کرد: در تابستان 92، جمعیت هلال احمر استان با همکاری پلیس راه، اورژانس طرح امداد و نجات تابستانی را اجرا می‌کند.

زینالپور فتاحی از راه‌اندازی 19 پایگاه امداد و نجات بین‌جاده‌ای تابستانی در محورهای مواصلاتی استان، خبر داد و افزود: 12 پایگاه ثابت، پنج پایگاه موقت، دو پایگاه سیار امداد و نجات بین‌جاده‌ای با نجات‌گران کارآزموده و مجهز به آمبولانس و خودروی امداد و نجات در جاده‌های مواصلاتی استان در نظر گرفته شده‌اند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های تابستانی طرح امداد و نجات هلال احمر در دو بخش اجرا می‌شود، تصریح کرد: بخش نخست این طرح از ابتدای تیر ماه سال جاری تا آغاز ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود، بخش دوم آن که در حقیقت بخش اصلی این طرح محسوب می‌شود، پس از پایان ماه رمضان تا آخر شهریور ماه هم‌زمان با سایر استان‌های کشور اجرا می‌شود.

زینالپور فتاحی برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان استان، از برگزاری مسابقات ورزشی، دوره‌های آموزشی، اردوهای تابستانی و دوره توان‌افزایی کوهنوردی و جنگل‌نوردی در استان خبر داد و اعلام کرد: 40 هزار نفر در تابستان امسال در بخش‌های مختلف طرح غنی‌سازی اوقات فراغت هلال احمر استان شرکت می‌کنند.

وی به ادامه اجرای طرح دادرس، طرح همای رحمت و برگزاری مسابقات فرهنگی و کتاب‌خوانی در تابستان سال جاری اشاره کرد.

زینالپورفتاحی با ارائه گزارش سوانح سه ماهه نخست سال جاری جمعیت هلال احمر استان، خاطرنشان کرد: حوادث استان در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 20 درصد افزایش یافته است، این امر نشانگر اهمیت بیش از پیش اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها و آموزش راهکارهای مقابله با برخی حوادث است.

وی با اشاره به تمایل افراد برای شنا در مناطق غیرمجاز با آغاز فصل گرما، تصریح کرد: آمار مربوط به غرق‌شدگان آب‌های استان در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 100 درصد افزایش یافته است، این موضوع با توجه به وقوع آن در فصل بهار می‌تواند هشدار جدی برای خانواده‌ها و مسئولان استانی برای مقابله با این قبیل حوادث در فصل تابستان محسوب شود.

زینالپور فتاحی تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال جاری بیشترین سوانح به ترتیب در ارومیه، سلماس و اشنویه اتفاق افتاده است و شاهین‌دژ و بوکان نیز کمترین سوانح را داشته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با اشاره به اینکه پیشگیری همواره بهتر از درمان است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه با آغاز فصل تابستان و اوقات فراغت، به علت سهل‌انگاری خانواده‌ها آمار سوانح افزایش پیدا می‌کند، امیدوار هستیم با مراقبت‌ و آموزش‌ خانواده‌ها و فراهم کردن امکانات لازم توسط مسئولان، تابستانی بدون سوانح در استان و به تبع آن در سراسر کشور را شاهد شویم.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول