اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران خبر داد

تجهیز هلال احمر مازندران به بیمارستان اضطراری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از تجهیز هلال احمر مازندران به بیمارستان اضطراری خبر داد.

تجهیز هلال احمر مازندران به بیمارستان اضطراری

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران، مهدی ولی‌پور در دومین مجمع عمومی جمعیت هلال احمر این استان اظهار داشت: مازندران با توجه به موقعیت طبیعی و جاذبه‌های بی‌نظیر خدادادی همه ساله در فصول مختلف به ویژه در ایام نوروز و تابستان میزبان میهمانان و گردشگران بسیاری است.

وی افزود: ارائه خدمات مورد نیاز آنان رسالت خطیر همه دستگاه‌های اجرایی است و جمعیت هلال‌احمر نیز بر حسب ماموریت ذاتی خود به عنوان یکی از اعضای مهم ستاد تسهیلات سفر با تمام ظرفیت اجرایی و عملیاتی در این عرصه حضور دارد.

این مسئول تصریح کرد: خدمات جمعیت هلال احمر تنها منوط به نوروز و تابستان نیست بلکه واقعیت این است که هلال احمر مازندران در تمام طول سال آماده ارائه خدمات موردنیاز شهروندان است که اجرای عملیات متعدد امداد و نجات در مناطق سیل‌زده استان و همچنین ارائه خدمات به حادثه‌دیدگان سوانح متعدد جاده‌ای تنها گوشه‌ای از همت بلند جان برکفانی است که هلال احمر مازندران را برای مهرورزی و خدمت‌رسانی برگزیدند.

ولی‌پور گفت: به اعتقاد ما شهروندان ایران اسلامی شایسته بهترین خدمات هستند و مسئولان و مدیران نظام اسلامی به فرموده مقام معظم رهبری در مقابل مردم وظیفه‌ای جز خدمتگذاری بی‌منت ندارند.

تقویت زیرساخت‌های امدادی

مدیرعامل هلال احمر مازندران در ادامه با اشاره به اقدامات این جمعیت در سال گذشته گفت: تقویت زیرساخت‌های امداد و نجات استان از طریق توسعه پایگاه‌ها و پست‌های امداد جاده‌ای و کوهستان از 11 پایگاه به 32 پایگاه و پست ثابت در تمام طول سال، برگزاری 100 مانور امدادی، اجرای طرح ملی کاهش غریق با برپایی 180 پست امدادی در طول 330 کیلومتر ساحل مازندران، درجه‌بندی و اعطای درجه به بیش از 2 هزار نفر امدادگر و نجاتگر، نوسازی 100 درصد ناوگان امدادی با ورود 35 دستگاه خودروی سبک و سنگین و موتورسیکلت امدادی و استقرار یک دستگاه بالگرد امدادی از جمله فعالیت‌های ما است.

وی ادامه داد: افزایش سطح فضای امدادی از 4 هزار و 200 متر به 13هزار متر مربع، امدادرسانی به دو حادثه سیل بهشهر و چالوس و نوشهر و همچنین مشارکت در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان آذربایجان، تقویت سیستم رادیویی جمعیت استان و همچنین راه‌اندازی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات و فعال‌سازی خط ارتباطی 147 ندای امداد به منظور پاسخگویی به فوریت‌های امدادی شهروندان در تمام ساعات شبانه‌روز از جمله اولویت‌های انجام شده هلال احمر استان در حوزه امداد و نجات بوده است.

 

ولی‌پور افزود: در راستای سیاست راهبردی این جمعیت در خصوص تقویت زیرساخت‌های امدادی امسال 20 پروژه با اعتباری افزون بر 5 میلیارد تومان شامل انبار و پایگاه امدادی، مرکز نگهداری سگ‌های تجسس و سه مرکز تخصصی در شهرستان‌های بهشهر، بابل و تنکابن در دستور کار هلال احمر مازندران قرار دارد.

توسعه آموزش و اجرای طرح ملی شبکه امداد و نجات در ساری

ولی‌پور افزود: برگزاری بیش از 2 هزار دوره آموزش عمومی و تخصصی، تولید 65 برنامه آموزشی رادیویی و 70 برنامه تلویزیونی، اجرای طرح ملی شبکه ملی امداد و نجات به عنوان پایلوت کشوری در ساری با توزیع بیش از 100 هزار برگ پرسشنامه با هدف احصا میزان آگاهی و نیازمندی‌های امدادی خانواده‌ها و برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز، افزایش ظرفیت جذب دانشجویان مرکز علمی کاربردی هلال به تعداد 332 نفر و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی رشته‌های کارشناسی ارشد از اقدامات انجام شده جمعیت هلال احمر مازندران در حوزه آموزش بوده است.

تجهیز هلال احمر مازندران به بیمارستان اضطراری

وی با اشاره به برنامه‌های حوزه معاونت درمان و توانبخشی این جمعیت گفت: تقویت بخش درمان اضطراری با تجهیز یک دستگاه بیمارستان سیار اضطراری و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس پیشرفته، اخذ مجوز راه‌اندازی سه مرکز درمانی تخصصی، توسعه ظرفیت‌های مرکز جامع توانبخشی استان با ایجاد بخش‌های گفتار درمانی، کاردرمانی، شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی و ارتوپدی تخصصی قلبی و عروقی، ساماندهی تیم‌های درمان اضطرار متشکل از پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران داوطلب از مهمترین اقدامات این جمعیت در حوزه درمان و توان‌بخشی بوده است.

فعال‌سازی 150 کانون دانشجویی و روستایی

وی تصریح کرد: توسعه و تقویت زیرساخت‌های مربوط به حوزه جوانان با برگزاری 42 دوره تخصصی برای پیشاهنگان، اجرای 40 پست راهنمایی مسافران تابستانی، برگزاری 51 اردوی آموزشی، فرهنگی  برای جوانان، ایجاد و توسعه 150کانون دانشجویی و روستایی، دانش‌آموزی و پیشاهنگی، اعزام دو تیم از جوانان و پیشاهنگان به مناطق متاثر از زلزله آذربایجان شرقی، تجهیز مراکز جوانان به خیمه‌های نماز از اقدامات انجام شده حوزه جوانان  جمعیت هلال احمر استان بوده است.

 داوطلب‌محوری و تشکیل مجمع خیرین در هلال احمر مازندران

وی همچنین سازماندهی اعضای داوطلب و خیرین جمعیت استان، راه‌اندازی کمیته مشارکت‌های عمومی و تشکیل مجمع خیرین هلال احمر استان با محوریت خیر نیک‌اندیش حسن صفری، راه‌اندازی 75 خانه داوطلب و رایزنی برای اخذ 12 قطعه زمین به مساحت 18هزار متر مربع به ارزش 100 میلیارد ریال از طریق مشارکت خیرین را از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در جمعیت هلال احمر استان در سال 91 در حوزه داوطلبان عنوان کرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران همچنین گفت: متمرکز ساختن همه توان داوطلبان در راستای ارائه خدمات انسان‌دوستانه و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و آسیب‌دیده در جریان حوادث طبیعی و انسانی غیرمترقبه به دور از هر گونه تبعیض و بی‌عدالتی همواره در دستور کار جمعیت هلال احمر قرار دارد.

ولی‌پور با تاکید بر نقش اساسی داوطلبان در فرآیند ارائه خدمات این جمعیت گفت: داوطلبان پایه و بازوان توانمند جمعیت هلال احمر هستند و برنامه‌ریزی برای جذب حداکثری داوطلبان و آموزش و سازماندهی آنها به منظور استفاده از توان بالای آنها از مهمترین برنامه‌های جمعیت هلال احمر استان است.

 خدمت‌رسانی به 2 میلیون و 500 هزار گردشگر نوروزی مازندران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: در نوروز سال جاری بیش از 2 میلیون و 500 هزار گردشگر از خدمات هلال احمر مازندران بهره‌مند شدند.

ولی‌پور افزود: امسال جمعیت هلال احمر استان در راستای اجرای طرح امداد و نجات نوروزی 48 پایگاه و پست ثابت و سیار امداد و نجات و 40 پست راهنمایی مسافران را تدارک و تجهیز کرد تا شرایط مطلوبی را برای میهمانان استان فراهم کند.

وی افزود: در طرح امداد و نجات جاده‌ای علاوه بر پست‌های 33 گانه ثابت و موقت، 12پست سیار مجهز به موتورسیکلت، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس پیشرفته، دو دستگاه خودروی چند منظوره امدادی و مرکز امداد هوایی مجهز به یک فروند بالگرد امدادی نیز مشارکت داشتند تا به فوریت‌های امدادی میهمانان نوروزی استان در اسرع وقت پاسخ داده شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران افزود: در طرح امداد و نجات نوروزی حدود 2 هزار نفر اعم از امدادگر و نجاتگر آموزش‌دیده و 200 نفر از پرسنل جمعیت استان حضور فعال داشتند.

ولی‌پور گفت: امسال 33 دستگاه آمبولانس، 10دستگاه خودروی نجات و 30دستگاه خودروی کمک‌دار امدادی در اجرای طرح امداد و نجات جاده‌ای بکارگیری شده‌اند تا خدمت‌رسانی به مسافران و میهمانان نوروزی استان در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت انجام پذیرد.

وی افزود: برای اجرای طرح راهنمایی مسافرین نوروزی نیز علاوه بر 40 پست، 34خیمه نماز، 31 نمایشگاه محصولات فرهنگی و تجهیزات امدادی، 35 ایستگاه سلامت تجهیز شد و بیش از 2 نفر از جوانان عضو جمعیت هلال احمر مشارکت کردند.

این مسئول با اشاره به خدمت‌رسانی این جمعیت به 2 میلیون و 400 هزار گردشگر نوروزی گفت: خدمت‌رسانی به یک میلیون و 900 هزار نفر از مراجعان به پست‌های راهنمایی مسافران، توزیع بیش از 700 هزار نسخه انواع بروشور و ویژه‌نامه‌های اطلاع‌رسانی، توزیع بیش از 600 هزار بسته فرهنگی شامل کتابچه مهارت‌های زندگی، نرم‌افزارهای آموزشی، نقشه شهرستان و استان و کیف کمک‌های اولیه، ارائه خدمت به بیش 18هزار نفر از مراجعان به خیمه‌های نماز و همچنین 8 هزار نفر از مراجعان به ایستگاه سلامت و انجام خدمات رایگان تست قند خون و فشار خون، استفاده 12هزار کودک از خدمات سرگرمی و آموزشی کلبه‌های دوستدار کودک و همچنین بازدید بیش از 12 هزار نفر از نمایشگاه‌های فرهنگی و یادمان شهداء از جمله خدمات ارائه شده جمعیت هلال احمر استان در بخش راهنمایی مسافرین نوروزی بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران در ادامه با اشاره به خدمات این جمعیت در حوزه امداد و نجات جاده‌ای گفت: انجام بیش از 500 ماموریت امدادی و امدادرسانی به 160 سانحه رانندگی، ارائه کمک‌های اولیه و امدادی به 330 مصدوم و ارائه خدمات درمان سرپایی به بیش از 5 هزار نفر، انتقال 215 مصدوم به مراکز درمانی، توزیع 300 بسته غذایی و اسکان اضطراری بیش از 2 هزار گردشگر نوروزی در راه مانده از جمله اقدامات و خدمات جمعیت هلال احمر استان در طرح نوروزی امداد و نجات جاده‌ای بوده است.

ولی‌پور با اشاره به رشد 100 درصدی خدمات نوروزی جمعیت  هلال احمر مازندران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تصریح کرد: طرح امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر مازندران که از 24 اسفند و طرح راهنمایی مسافرین که از 28 اسفند آغاز شده تا پایان روز 16 فروردین ادامه داشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران گفت: استان مازندران با توجه به موقعیت طبیعی و جاذبه‌های بی‌نظیر خدادادی همه ساله در فصول مختلف به ویژه در ایام نوروز میزبان میهمانان و گردشگران بسیاری است که ارائه خدمات مورد نیاز آنان رسالت خطیر همه دستگاه‌های اجرایی است و جمعیت هلال احمر نیز بر حسب ماموریت ذاتی خود به عنوان یکی از اعضای مهم ستاد تسهیلات سفر با تمام ظرفیت اجرایی و عملیاتی در این عرصه حضور دارد.

 تدوین برنامه پنج ساله و چشم‌انداز روشن ‌آینده

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران در پایان با اشاره به برنامه پنج ساله این جمعیت برای توسعه و تجهیز زیرساخت‌های امدادی استان گفت: در جریان سفر ریاست جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی و معاونان وی به استان مصوبات بسیار خوبی به تصویب رسید که اجرای کامل این مصوبات و همچنین  عملیاتی شدن تفاهمنامه‌ای که با استاندار مازندران منعقد شد می‌تواند چشم‌انداز روشن و تحول چشمگیری را در خدمت‌رسانی هلال احمر استان ایجاد کند.

وی افزود: مازندران یکی از استان‌های پرحادثه کشور محسوب می‌شود و با توجه به شرایط طبیعی و انسانی این استان توسعه ظرفیت‌های امدادی استان به عنوان یک سیاست راهبردی در دستور کار جمعیت استان قرار دارد.

مدیرعامل هلال احمر مازندران در پایان افزود: جمعیت هلال احمر به عنوان تشکیلاتی مردمی، غیردولتی و عام‌المنفعه متعلق به همه شهروندان است و ما به عنوان خادمان مردم در این مجموعه پر افتخار از هرگونه مشارکت و حضور آحاد اقشار جامعه استقبال می‌کنیم.

امام جمعه موقت مرکز مازندران نیز در این جلسه با تبریک اعیاد شعبانیه و تقدیر از حضور هوشمندانه ملت ایران در حماسه سیاسی روز 24خرداد گفت: جمعیت هلال احمر استان از جمله نهادهای مردمی و عام‌المنفعه‌ای است که خدمات خود را در سخت‌ترین شرایط زیستی و بدون هیچ‌گونه چشمداشتی به همنوعان ارائه می‌دهد و این همت بلند حقیقتا شایسته تقدیر است.

حجت‌الاسلام محمد قاسمی گفت: در دو سال اخیر تحولات بسیار خوب و ارزشمندی در هلال احمر استان ظهور کرد که نشانه تلاش متعهدانه همه اعضا بوده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته هلال احمر استان در حوادث سیل بهشهر و نوشهر خدمات موثری را انجام داد که تشکر مردم و مسئولان ارشد استان را در پی داشته است.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول