اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

دستگاه‌ها ساختمان‌های مازاد را بفروشند

استاندار همدان گفت: دستگاه‌های که ساختمان‌های مازاد دارند برای تأمین پول مورد نیاز پروژه‌های نیمه‌تمام، باید آنها را بفروشند.

دستگاه‌ها ساختمان‌های مازاد را بفروشند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان با بیان اینکه در سال گذشته در کل 38 درصد اعتبارات تخصیص یافته است اظهار داشت: 26 درصد اعتبارات از محل استانی و 51 درصد اعتبارات ملی در سال گذشته به دستگاه‌ها اختصاص یافت.

وی ادامه داد: مدیران دستگاه‌ها فکر نکنند که همه اعتبارات مصوب در سال جاری نیز اختصاص می‌یابد پس برای اخذ اعتبارات اولویت‌بندی کنید و بیشتر بر روی پروژه‌های نیمه‌تمام و پرداخت بدهی‌ها متمرکز شوند.

استاندار همدان با بیان اینکه با توجه به مشکلاتی موجود در کشور همه اعتبارات اختصاص نمی‌یابد، افزود: بودجه سه دوازدهم که در سال جاری برای سه ماه اول تعیین شد مبلغ زیادی نیست و همه مشکلات را حل نمی‌کند و فقط در حد رفع موارد ضروری است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تعیین تکلیف اموال دولتی و ساختمان‌های مازاد دستگاه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: دستگاه‌ها برای رفع مشکلات مالی، ساختمان‌ها و اموال دولتی راکد مانند آهن‌آلات و ساختمان‌ها را به پول تبدیل کنند.  

آزاد با بیان اینکه مدیران نگاه بخشی به امور نداشته باشند، ادامه داد: نباید این نوع نگاه که قطعه زمینی و یا ملکی در بخشی از شهر متعلق به دستگاه خاصی است، حاکم باشد زیرا اسناد اموال به نام دولت جمهوری اسلامی ثبت شده و بهره‌بردار استانداری است.

وی خاطرنشان کرد: هر زمین، ساختمان و ملکی که متعلق به دولت است و به صورت راکد رها شده و در برخی موارد معارض پیدا کرده تعیین تکلیف شود و با فروش آنها پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل کنید.

استاندار همدان در ادامه با بیان اینکه بعضی دستگاه‌های که ادغام شدند همچنان در دو ساختمان جداگانه فعالیت می‌کنند تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت که از ادغام دو دستگاه بازرگانی و صنایع و معادن تشکیل شده همچنان در دو ساختمان جدا با امکانات جدا فعالیت می‌کند.

*سازمان صنعت، معدن و تجارت در یک ساختمان واحد فعالیت کند

وی در خطاب به رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ابراز داشت: اگر خودتان استقرار در یکی از ساختمان‌ها را انتخاب کردید که هیچ، در غیر این صورت ساختمان بزرگ‌تر را از شما می‌گیریم و به مکان کوچک‌تر منتقل می‌شوید. 

آزاد در ادامه با بیان اینکه ریشه خیلی از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی از درون خانواده است تصریح کرد: اگر مسائل و مشکلات اجتماعی را از مرکز آن یعنی خانواده حل کرد بسیاری از معضلات رفع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای بررسی مسائل مربوط به خانواده و آسیب‌های اجتماعی دستگاه‌ها هزینه کارهای پژوهشی را پرداخت کنند و برنامه‌ریزی مدونی برای انجام برنامه‌های کاربردی را در دستور کار قرار دهید.

استاندار همدان در ادامه با بیان اینکه طبق بررسی به عمل آمده هنوز برخی از دستگاه‌ها از اعتبارات سال گذشته در حساب خود دارند اذعان کرد: دستگاه‌های که پول را در حساب خود نگه داشتند از امروز فقط دو روز فرصت دارند که این مبالغ را هزینه کنند در غیر این صورت حساب آنها را می‌بندیم و دیگر دسترسی نخواهند داشت.  

وی ادامه داد: دستگاه‌ها با توجه به اینکه بدهی به پیمانکاران و مردم دارند و پروژه‌ها نیمه‌تمام مانده پول را در حساب‌ها نگه داشتند که باید در فرصت معین شده این مبالغ را بابت بدهی‌ها پرداخت کنند.

آزاد با طرح این سئوال که چرا دستگاه‌ها این پول‌ها را هزینه نکرده‌اند و اگر هزینه کردند چرا پرداخت نمی‌کنند؟ گفت: باید در این زمینه پاسخگو بود.

انتهای پیام/89019/ک40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول