اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با اصحاب رسانه مطرح شد

استفاده از فضاهای مجازی در جشنواره امام رضا (ع)

نشست مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) با مدیران رسانه‌های مختلف خراسان‌رضوی در محل این بنیاد برگزار شد.

استفاده از فضاهای مجازی در جشنواره امام رضا (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از واحد اطلاع‌رسانی بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) سیدجواد جعفری در این نشست که با حضور مدیران بیش از 15 خبرگزاری و روزنامه‌های استان برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات رسانه‌‌های استان در انعکاس اخبار جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در دهه کرامت اظهار داشت: در این دهه پر خیر و برکت، عظیم‌ترین جشنواره فرهنگی، هنری و ولایی کشور دهه اول خود را پشت سر گذاشته و وارد یازدهمین دوره برگزاری در دهه دوم شده است.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری جشنواره امام رضا(ع) ترویج سیره رضوی است، ادامه داد: ترویج سیره رضوی دور از دسترس نیست و سیره امام رضا(ع) همان سیره رسول الله و سیره قرآن کریم است.

وی در ادامه از اصحاب رسانه خواست به این سئوال مهم پاسخ دهند که بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) به لحاظ کیفیت هر چه بهتر برنامه‌ها چه اقداماتی را می‌تواند در راستای گسترش فرهنگ و معارف رضوی انجام دهد و سئوال دیگر این است که جشنواره امام رضا(ع) چگونه می‌تواند در تولید محتوای فرهنگ رضوی ایفای نقش نماید و این محتواها را بین مردم ترویج کند.

در ادامه این نشست، نمایندگان رسانه‌های استان به ارائه دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره جشنواره و بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) پرداختند.

استفاده از توانایی‌های رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب شهرستان‌ها در ترویج معارف رضوی به‌ویژه در ایام دهه کرامت، پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) قبل از پخش اذان در رسانه ملی، حضور فعالانه بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در مساجد و ارائه برنامه‌های متنوع مذهبی، آسیب شناسی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) پس از گذشت 10 سال از برپایی آن، توجه به کیفیت به جای کمیت در این جشنواره، استمرار جشنواره امام رضا(ع) در طول سال و کاستن از بعد رقابتی آن، توجه به سبک زندگی رضوی، استفاده از فضاهای مجازی و سایبری و بهره‌گیری از تبلیغات محیطی‌ خواسته اکثریت قریب به اتفاق حاضران بود.

همچنین ذائقه‌سازی و استمرار در نشر معارف ثامن‌الائمه(ع) ، بزرگداشت حاج رضا انصاریان  صاحب صدای ماندگار صلوات خاصه امان رضا(ع) و توجه به برنامه‌های ملی و فعالیت‌های  دانشگاهیان جزو پیشنهادهایی بود که مورد استقبال قرار گرفت.

اصحاب رسانه، عمومی‌شدن آثار منتخب هنری، ‌ادبی و فرهنگی جشنواره را از سوی دبیرخانه جشنواره خواستار شدند و بر پوشش حداکثری برنامه‌های استانی به‌ویژه هفته‌های فرهنگ رضوی و تقویت ارتباط خبری جشنواره با رسانه‌ها تأکید کردند.

توجه به مخاطبان خارج از کشور، ایجاد ستون ویژه در رسانه‌ها برای درج رویدادهای مربوط به جشنواره امام رضا(ع) و فرهنگ و معارف رضوی، تشکیل اتاق فکر و پرهیز از موازی کاری، استفاده از افراد توانمند در داوری‌ها و توجه بیشتر به خبرگزاری‌ها از دیگر پیشنهادات اصحاب رسانه در این نشست بود.

در پایان این نشست، جعفری بار دیگر از حمایت رسانه‌های استان از جشنواره امام رضا(ع) قدردانی کرد و شورای هماهنگی اطلاع‌رسانی بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) به منظور نشر هر چه بهتر و بیشتر معارف رضوی، با حضور نمایندگان رسانه‌های خراسان‌رضوی،که مورد اتفاق نظراعضا بود مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد، آیین نامه این شورا تهیه و تدوین شود.

در نشست مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، مدیران خبرگزاری‌ها و سایت‌های فارس، ایرنا، ایسنا، رسا،مهر، آنا، خبرگزاری دانشجو، سایت قدس آنلاین و دبیران صفحات هنر و خراسان‌رضوی روزنامه خراسان و دبیران صفحات معارف و میهن روزنامه قدس به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/70005/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول