اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور:

کردستان زبانزد خاص و عام در تکریم پیامبر و اهل بیت است

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به عشق و ارادت مردم استان کردستان به خاندان پیامبر اظهار کرد: کردستان زبانزد خاص و عام در تکریم پیامبر و اهل بیت است.

کردستان زبانزد خاص و عام در تکریم پیامبر و اهل بیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام محرم‌علی فراشی در همایش فرهنگ رضوی در محل سالن شهدای گمنام این شهرستان اظهار کرد: مردم استان کردستان عشق و علاقه وافری به حرم رضوی دارند. 

وی شاهد این مدعا را استقبال وصف‌ناپذیر مردم این استان در هنگامه آوردن پرچم امام رضا به کردستان در سال گذشته عنوان کرد و افزود: این موضوع بیانگر عشق و علاقه و ارادت مردم به خاندان عصمت و طهارت است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با ابراز امیدواری از اینکه روز به روز بر عمق شناخت از خاندان اهل بیت پیامبر افزوده شود خاطرنشان کرد: همین که یاد و نام امام رضا در دلها جاری و ساری است بسیار نیکوست.

حجت‌الاسلام فراشی با اشاره به آیاتی از قران کریم تصریح کرد: خداوند به پیامبر خود تأکید می‌کند که به مسلمانان بگوید او در مقابل رسالت نبوت و تحمل دشواری‌ها به منظور ارتقای اسلام خواسته‌ای جز مودت و محبت به اهل بیت از سوی آنان را ندارد.

وی دین اسلام را تنها مکتب نجات‌بخش کره زمین ذکر و خاطرنشان کرد: با اینگونه تجلیل‌ها از مقام رسالت در واقع فرزندان پیامبر هم تکریم می‌شوند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با یادآوری فرازهایی از زندگانی امام رضا علیه‌السلام مشاهده می‌شود حیات و زندگانی و آینده ما بستگی به عنایات اهل بیت پیامبر دارد.

حجت‌الاسلام فراشی اظهار کرد: کسی که لا اله الا الله را بگوید وارد دژ مستحکمی می‌شود که شخص را از عذاب الهی در امام نگاه می‌دارد.

وی شرط کسب این موهبت را حب و ارادت به اهل بیت عنوان کرد و افزود: تنها در این صورت است که سعادت دنیوی و اخروی انسان‌ها تضمین خواهد شد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور انتظار امام رضا(ع) از مسلمانان را ادای امانت، صداقت، خودسازی و پرهیز از جدال بی‌فایده عنوان کرد و گفت: به فرموده ایشان به دیدار یکدیگر رفتن مسلمانان موجب نزدیکی به امام رضا است.

حجت‌الاسلام محرمعلی فراشی با بیان اینکه پس از استحکام‌بخشی به عقاید به دیدار یکدیگر رفتن شرط واجب و اساسی است خاطر نشان کرد: پیروان مذاهب شیعه و سنی و حتی سایر ادیان در این حرم رضوی احساس امنیت و آرامش می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه این جلسات در برقرای ارتباط و افزایش نزدیکی‌ها تأثیرات بسزایی دارد خاطرنشان کرد: هراندازه به پیامبر و اهل بیت نزدیک شویم رضایت خداوند را افزونتر به دست می‌آوریم.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در پایان ابراز امیدواری کرد با ادامه اینگونه جلسات و افزایش کیفی و کمی آنها زمینه لازم برای پاسداشت مقام امام رضا به معنای واقعی خود فراهم شود.

گفتنی است در شب فرهنگ رضوی کردستان، سرتیپ شرفی جانشین لشگر 28 پیاده کردستان، بنی‌عامریان معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان، جهان‌بینی معاون اداره‌کل کار، رفاه و تأمین اجتماعی، میمنت‌آبادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/79012/ک40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول