اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سه ماهه جاری

کشفیات مواد مخدر در اصفهان 19 درصد افزایش داشته است

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: در سه ماهه جاری کشفیات مواد مخدر 19 درصد افزایش داشته است.

کشفیات مواد مخدر در اصفهان 19 درصد افزایش داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان سرهنگ رضا رضایی ظهر امروز در مراسم امحاء سه تن مواد مخدر که در فلاورجان اصفهان برگزار شد، با اشاره به امحاء سه تن مواد مخدر ، اظهار کرد: در جهان پس از بحران جهانی جمعیت و نیز محیط زیست، تهدید مواد مخدر به عنوان بحران سوم دنیا مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران به واسطه داشتن یک‌هزار و 900 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان و پاکستان مورد تهدید واقع شده است، افزود: افغانستان با داشتن 93درصد تولید مواد مواد مخدر در جهان و  در123 هکتار زمین یکی از بزرگترین تهدیدات ایران محسوب می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان تصریح کرد: با ورود کشور آمریکا از سال به کشور افغانستان، کشت مواد مخدر رو به فزونی رفت، چنانکه از 154 تن در سال 2007 به دو هزار و 600 تن در سال 2011 افزایش یافت  و این در حالی است که مصرف مواد مخدر در جهان پنج هزار تن اعلام شده است.

وی با بیان اینکه 12 هزار تن مواد مخدر از مرز افغانستان آماده جهت ورود به ایران است، ادامه داد: این اقدامات مافیا برای در گردش بودن چرخه مواد مخدر و مورد تهدید قرار دادن جوانان است.

رضایی استان اصفهان را کریدور ایران و محلی برای ورود و خروج مواد مخدر دانست و افزود:  در ابتدای سه ماهه جاری هفت تن و 704  کیلوگرم مواد مخدر کشف شد که تحت عنوان امنیت اجتماعی محله‌محور و پاکسازی نقاط آلوده کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با اشاره به افزایش 19 درصدی کشف مواد مخدر در اصفهان، افزود: در سه ماهه جاری 11 درصدی افزایش کشف تریاک، 57 درصد حشیش، 190 درصد هروئین و 63 درصد شیشه داشته‌ایم.

وی همچنین به انهدام 71 باند مواد مخدر و نیز کشف 171 دستگاه خودروی سبک و سنگین در اصفهان  اشاره کرد و گفت: تغییر الگوی سنتی به صنعتی در مصرف مواد مخدر، نیاز ما را به شناخت انواع مواد مخدر بیشتر می‌کند.

رضایی تصریح کرد: در راستای آگاه‌سازی خانواده‌ها بخصوص جوانان با پلیس مبارزه با مواد مخدر، نیروی مقاومت بسیج، بهزیستی استان تصمیماتی گرفته شده است.

انتهای پیام/63012/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول