اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان:

استراتژی اقتصادی خراسان‌رضوی مدون نیست

نایب رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان گفت: در سطح منطقه‌ای هنوز استراتژی اقتصادی خراسان‌رضوی در بخش‌های مختلف مدون نیست.

استراتژی اقتصادی خراسان‌رضوی مدون نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد مهدی سیادت ظهر امروز در نشستی خبری به مناسبت فرارسیدن دهه تولید ملی در محل سالن کنفرانس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی اظهار کرد: ملت ما به واسطه درآمدهای نفتی که داشته بیش از اینکه تولیدکننده باشد، مصرف‌کننده بوده و این گونه درآمدها در طول سال‌های گذشته اثرات مطلوبی را به اقتصاد کشور وارد کرده است.

وی با بیان اینکه آثار و لطمات ورود درآمدهای نفتی به اقتصاد کشور را باید مجلس مدیریت کند، عنوان کرد: اگر این موضوع مهار نشود، از مسئولان اجرایی کشور نیز نباید انتظار معجزه داشت.

نایب رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان با ابراز تاسف از اینکه این بحث، داستان تکراری اقتصاد کشور است، یادآور شد: در سطح منطقه‌ای هنوز استراتژی اقتصادی استان در بخش‌های مختلف مدون نیست.

وی تاکید کرد: اگر به این مسائل کلان توجه نکنیم، صحبت کردن در مورد مسائل کوچک درست نیست.

در ادامه سید جواد رضویان‌راد، رئیس اتاق تعاون استان خراسان‌رضوی نیز با بیان اینکه در قانون اساسی، اقتصاد کشور به سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم شده است، گفت: دلیل این امر نیز این بوده که از جمع شدن ثروت در یک نقطه جلوگیری به عمل آید.

رضویان‌راد ابراز تاسف کرد: در حال حاضر در صورت تخلف بخش خصوصی، تمام اقدامات قانونی صورت می‌گیرد، اما اگر این اتفاق برای بخش دولتی بیافتد، موضوع به فراموشی سپرده می‌شود.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون 11 هزار و 200 شرکت تعاونی در خراسان‌رضوی به ثبت رسیده که در این میان بخش کشاورزی، مسکن و تعاونی مصرف دارای بیشترین ثبت است.

در ادامه محمدحسینی، رئیس خانه صنعت و معدن خراسان‌رضوی نیز با اشاره به برگزاری مراسم امسال روز صنعت توسط این تشکل عنوان داشت: در همین راستا این مراسم در هشتم تیرماه امسال با حضور تشکل‌های بخش خصوصی و مهمانان دولتی در هتل پارس مشهد برگزار و از 30 واحد نمونه و دو پیشکسوت بخش صنعت تقدیر می‌شود.

در ادامه علی سلیمانی، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی نیز گفت: در حال حاضر 118 درصد برنامه‌هایی که برای واحدهای به بهره‌برداری رسیده این استان در نظر گرفته شده بود، محقق شده است.

سلیمانی ادامه داد: همچنین در این میان، 134 درصد سرمایه‌گذاری‌ها، 120 درصد واگذاری زمین و 184 درصد قراردادها محقق شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خراسان‌رضوی بیش از 20 صادرکننده زعفران دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در برخی از شهرک‌ها محدودیت توسعه داریم و در سه سال گذشته 380 قرارداد فسخی داشتیم.

انتهای پیام/70006/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول