اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول قوه قضائیه:

حماسه اقتصادی با حضور تمام سلایق سیاسی تحقق می‌یابد

معاون اول قوه قضائیه گفت: امیدواریم با وحدت و یکپارچگی مردم و مسئولان با حضور تمام سلایق سیاسی با حمایت رئیس جمهور منتخب به زودی شاهد تحقق حماسه اقتصادی نیز باشیم.

حماسه اقتصادی با حضور تمام سلایق سیاسی تحقق می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی صبح امروز در جمع طلاب حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بناب با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید نقش جدی در تحقق جامعه آرمانی و مهدوی داشته باشند، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه رسالت خطیری در ترویج ارزش‌های جامعه مهدوی برعهده دارند.

وی با اشاره به عظمت و جایگاه انتظار حجت در اعتقادات شیعه افزود: دینداری و بندگی خدا جز به شرط تحقق رکن مهم انتظار قائم(عج) امکان ندارد و کسی که بدنبال عبادت پروردگار است، نباید از این امر واجب غفلت کند.

وی افزود: در حقیقت هر عملی برای آنکه عبادتی مقبول در پیشگاه خدای متعال باشد، باید شرایطی داشته باشد که بنا بر احادیث وارده اطاعت از امر امام شرط قبولی اعمال است.

معاون اول قوه قضائیه کشور با بیان اینکه ویژگی‌های نظام اسلامی ایران امروز به عنوان الگویی برای دیگر ممالک اسلامی و غیراسلامی مطرح است؛ تصریح کرد: اگر همه ابعاد و زوایای اداره کشور براساس آموزه‌های اسلامی بدون هیچگونه افراط و تفریطی باشد، به یقین مدینه فاضله و جامعه مهدوی تحقق خواهد یافت.

حجت الاسلام رئیسی همچنین با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید نقش جدی در تحقق جامعه آرمانی و مهدوی داشته باشند؛ اظهار کرد: رسالت اصلی حوزه تربیت نیروهای مؤمن، مخلص، فاضل و متقی برای زمینه‌سازی برای ظهور منجی آخرالزمان است، اگر درک صحیحی از مبانی مهدوی در جامعه حاکم نشود، به یقین فضا برای سوء استفاده دنیا طلبان گشوده خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه حوزه‌های علمیه رسالت خطیری در ترویج ارزش‌های جامعه مهدوی و ارائه بینش صحیح از حضرت مهدی(عج) برعهده دارند؛ خاطرنشان کرد: اگر در این مسئله کوتاهی شود، عده‌ای با برپایی دکان بدنبال فرصت طلبی برای سوء استفاده از فطرت پاک بشری و گرایش یافته به منجی آخرالزمان خواهند بود!

معاون اول قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران سپس به تلاش دشمنان برای اشاعه فساد در بین مردم به خصوص جوانان کشور اسلامی اشاره کرد و گفت: افغانستان سال‌هاست زیرچتر نیروهای ناتو و آمریکا و تحت حمایت آنها موادمخدر تولید می‌کند و امروز آنچه که در زیر سلطه انجام می‌گیرد، به صورت رایگان از مرزهای کشور وارد این مملکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه یک اراده جدی برای به هم ریختن مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور از سوی دشمنان نظام دیده می‌شود؛ گفت: به برکت انتظار و به برکت وجود مقام معظم رهبری و همچنین بصیرت مردم متدین، مردم ایران با عمل به فرمایش مقام معظم رهبری جلوه بسیار دیدنی و مثال زدنی را در 24 خرداد برای تحقق حماسه سیاسی رقم زدند و امیدواریم با وحدت و یکپارچگی مردم و مسئولان با حضور تمام سلایق سیاسی با حمایت رئیس جمهور منتخب به زودی شاهد تحقق حماسه اقتصادی نیز باشیم.

حجت الاسلام رئیسی در ادامه با تقدیر از متولیان حوزه علمیه بناب اظهارکرد: این مرکز بزرگ علوم اسلامی جایگاه و نقش ارزشمندی درکشور به ویژه منطقه شمال غرب ایفا می‌کند و به یقین وجود مبارک این حوزه علمیه منشاء آثار و برکات ارزشمندی برای کشور بوده و هست.

وی با تأکید بر قدرشناسی طلاب از نعمت تحصیل در حوزه‌های علمیه بیان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی فضای لازم برای توسعه حوزه های علمیه فراهم است و زمینه برای تحصیل طلاب در علوم دینی بسیارگسترده است. سرباز حقیقی امام زمان(عج) از کوچک‌ترین فرصت‌ها برای افزایش دانش فقهی و نشر معارف دینی بهره‌مند می‌شود.

دراین مراسم که آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، جمعی از نمایندگان مجلس خبرگان، ائمه جمعه، جمعی از مسئولان لشکری و کشوری حضور داشتند.

انتهای پیام/60002/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول