اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

17 طرح پژوهشی همدان مشکل اعتباری دارند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان گفت: از مجموع 77 طرح پژوهشی در استان 17 طرح دستگاه‌ها مشکل اعتباری داشته و 26 طرح دیگر نیز در حال انجام است و 22 طرح نیز به صورت کامل انجام شده است.

17 طرح پژوهشی همدان مشکل اعتباری دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کریم مطهری‌مؤید پیش از ظهر امروز در کارگروه تخصصی پژوهش و تحول اداری استان همدان اظهار داشت: طرح‌های ارجاعی به دفتر معاونت توسعه استان همدان مجموعاً 77 طرح بوده که 22 طرح به صورت کامل انجام شده است.

وی در خصوص طرح‌های باقی مانده نیز ادامه داد: از این تعداد طرح پژوهشی 17 طرح دستگاه‌ها مشکل اعتباری داشته و 26 طرح دیگر نیز در حال انجام است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان افزود: برای نتیجه‌بخشی بیشتر بهتر است که ستونی ایجاد شود و در آن طرح‌های در حال انجام را ذکر کرده و طرح‌های ملی و یا طرح‌های مشکل‌دار نیز در آن مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از طرح‌های ارائه شده به کارگروه پژوهش، ملی هستند خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی که طرح‌های ملی دارند باید دید سازمان مرکزی آن‌ها موافق است که طرح را به کارگروه تخصصی بیاورند یا نه؛ چرا که تعدادی از این سازمان‌ها متمرکز عمل می‌‌‌کنند.

*تا انجام طرح‌های پژوهشی از قبل مانده طرحی تصویب نمی‌شود

مطهری‌مؤید افزود: آن دسته از دستگاه‌هایی که تعدادی پروژه آورده‌اند اما اعتبارشان تا کنون نرسیده باید با اعتباری که امسال اعلام شده طرح‌های تصویب شده قبلی خود را به انجام برسانند و طرح دیگری ارائه نکنند.

 وی در خصوص اعتبارات پژوهشی سال جاری تصریح کرد: ترس ما از این بود که اعتبارات پژوهشی را مانند بخش ورزش متمرکز کنند که این اتفاق نیفتاد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان ادامه داد: نسبت به سال گذشته میزان اعتبارات بخش پژوهش بین یک تا سه درصد شده است و اعلام شده که مصرف اعتبارات این بند در موارد دیگر ممنوع است.

*اعتبار پژوهشی امسال افزایش یافته است

وی اضافه کرد: در برنامه توزیع اعتبارات بخش‌های مختلف را تفکیک نکردند و نکته قابل توجه در این تقسیم بندی این است که دست ما برای تخصیص اعتبار برای اعتبارات جاری و یا عمرانی باز‌تر است.

مطهری‌مؤید با اشاره به سه طرح ارائه شده توسط صدا و سیمای استان همدان که در کمیته تخصصی پژوهش تأیید نشده بود و به کارگروه ارجاع شده بود تصریح کرد: صدا و سیما شرایط متفاوتی با سایر دستگاه‌ها دارد و آن، این است که مخاطب صدا و سیما مردم هستند و به صورت اجباری باید برنامه‌های خود را نظر سنجی و تحلیل کند که چقدر مخاطب دارد.

وی اضافه کرد: بررسی چگونگی این طرح‌ها باید مجدداً با افراد کارشناس و زبده در کمیته بررسی شود تا اعتبار لازم برای انجام طرح مصوب شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان در خصوص طرح اداره اوقاف استان همدان نیز افزود: باید اعتبار لازم برای انجام طرح سازمان اوقاف و امور خیریه استان همدان که در خصوص چگونگی بررسی نظرات مردم بر امور وقفی در شهرستان لاله‌جین است، در اختیار اوقاف قرار داده شود.

*هدف ما در پژوهش محتوا سازی است

وی یادآور شد: بحث ما در طرح‌های پژوهشی بحث محتواسازی است و باید این هدف را به صورت جدی دنبال کنیم و این چنین نباشد که طرح‌ها را در قالب نظرسنجی در نظر بگیریم.

مطهری‌مؤید در پایان سخنانش گفت: در خصوص تأیید طرح‌ها در این کارگروه باید مأموریت دستگاه‌ها را نیز در نظر بگیریم چرا که یک دستگاهی مانند صدا و سیما مشخص‌ترین کارش نظرسنجی است اما با این همه باید طرح‌ها قوی و قابل تأیید در کارگروه باشد.

انتهای پیام/89007/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول