اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل:

37 جلد کتاب زندگینامه شهدا و ایثارگران به چاپ رسیده است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: تاکنون بیش از 37 جلد کتاب با موضوع و محوریت زندگینامه و ابعاد شخصیتی شهدا و ایثارگران کشورمان چاپ و منتشر شده است.

37 جلد کتاب زندگینامه شهدا و ایثارگران به چاپ رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید ودود سید شنوا صبح امروز در نشست با هنرمندان و نویسندگان حوزه ایثار و شهادت در اردبیل اظهار داشت: اکثر این کتاب‌ها با استقبال خوبی از سوی خوانندگان روبرو شده به طوری که در چندین مرحله تجدید چاپ شده است که این خود به دلیل غنای محتوایی و ارزشی این آثار و کتاب‌های گران سنگ است.

وی از چاپ و انتشار پنج عنوان جلد کتاب در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: چاپ و انتشار چهار عنوان کتاب نیز هم‌‌اکنون در دستور کار است که مراحل نهایی چاپ و انتشار را سپری می‌کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل یادآور شد: مجموعه اشعار شهیدان سوها با عنوان «افلاکیان»،‌ زندگینامه شهدای پارس‌آباد، زندگینامه جانبازان 70 درصد با عنوان «بلاجویان دشت کربلا» و همچنین مجموعه آثار شهدای دانشجو با عنوان «امتحان نهایی» در دست اقدام است.

سید شنوا گفت: این آثار به همت نویسندگانی ارزشی تهیه، تدوین و چاپ شده و علاقمندان می‌توانند با قلم این نویسندگان از سیر زندگانی شهدا، ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس بهتر و بیشتر از گذشته آشنا شوند.

این مسئول تاکید کرد: همه ما امروز مدیون از خودگذشتگی، ایثار و جانفشانی شهدا، جانبازان و آزادگان هستیم و برای آشنا کردن جوانان با فرهنگ ایثار و آرمان‌های شهدا انتشار کتاب و نرم‌افزارهای مختلف ضرورتی غیر‌قابل انکار است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل بیان داشت: با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت علاوه بر چاپ و انتشار کتب مختلف سعی غالب بر این است تا از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی – هنری و همچنین اطلاع‌رسانی استفاده شود که انتظار داریم مجموعه‌های فرهنگی و رسانه‌ای استان در این زمینه یاریگر ما باشند.

سید شنوا همچنین از گرد‌آوری و چاپ زندگینامه شهدای هر شهر و منطقه بزرگ روستایی به همت هنرمندان و نویسندگان آن منطقه خبر داد و افزود: در این زمینه سال گذشته اولین زندگینامه جامع و مفصل شهدای کوثر را رونمایی کردیم که با نام «جام‌نوشان کوثر» در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در این کتاب زندگی 68 شهید شهرستان کوثر به همراه وصایا، اسناد، خاطرات همرزمان و سخنان بستگان و اطرافیان گرد‌آوری شد و در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل ادامه داد: آنچه که امروز یک رسالت عظیم و شاخص برای ما مدنظر و مورد هدف قرار گرفته توجه جدی به تولید این آثار و کمک به توسعه و بسط فرهنگ ایثار و شهادت و از جان گذشتگی در جامعه است که به نظر می‌رسد در این زمینه هدف‌گذاری‌ها به سمت صحیح و اغنا کننده به پیش برود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید شنوا در پایان سخنان خود گفت: در هیاهوی رسانه‌ای غرب و تلاش مذبوحانه‌ای که استکبار جهانی انجام می‌دهد موضوع فرهنگ ایثار و شهادت بیش از هر زمان دیگر مورد توجه قرار گرفته و به نظر می‌رسد در این باب باید سرمایه‌گذاری عظیمی را انجام داد تا دفع تهدیدات و توطئه‌های دشمنان به شکل واقعی اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/62001/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول