اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اکران نابه‌سامان فیلم‌ها روی پرده سینما

بی‌سامانی در اکران فیلم‎های سینمایی از مهمترین دلایل ریزش مخاطب سینماها است، مشکلی که تنها با یک مدیریت و مهندسی منحصر به فرد قابل حل است.

اکران نابه‌سامان فیلم‌ها روی پرده سینما

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، وضعیت نامناسب اکران فیلم در سینماها از جمله مسائلی است که هنرمندان فعال در این عرصه همیشه از آن گله‌مند هستند، عدم اکران به موقع فیلم‎ها، نامتعادل و نامتناسب بودن شرایط سینما و فیلم در حال اکران از جمله مشکلات و دغدغه‎های هنرمندان است که از سوی بزرگان سینما این ناهماهنگی عدم مهندسی در سینمای ایران لقب گرفته است.

از نمونه‎های این ناهماهنگی به طور عمده در پخش آثار سینمایی رخ می‎دهد به عنوان مثال همزمانی در اکران دو فیلم که یک بازیگر در آن نقش آفرینی می‎کند، امری است که از سوی مخاطبان سینما همواره مورد نقد واقع می‎شود، چرا که دو فیلم یک بازیگر همزمان روی پرده سینما قرار می‎گیرد و پس از اتمام اکران تا مدت‎های مدید هیچ فیلمی از آن بازیگر روی پرده نیست این امر همچنین از بعد روانشناسی نوعی نامقبولی را از سوی مخاطب برای آن بازیگر به همراه می‎آورد.

بازیگران نیز همواره از این نوع اکران فیلم‎ها در سینماهای کشور راضی نیستند، یکی دیگر از مسائل که مخاطبان این حوزه از آن ناراضی هستند، این است که مخاطبان سینما در سلیقه‎ها و اقشار مختلف جامعه پراکنده شده‎اند و قرار گرفتن دو فیلم و یا سه فیلم در یک ژانر مشترک در سینماهای کشور مخاطبان را از سینما دلزده می‎کند، به عنوان مثال در حال حاضر در سه سینمای فعال اصفهان سه فیلم در ژانر اجتماعی اکران می‎شود که این امر تا حد بسیاری ریزش مخاطب در سینما را به همراه دارد و یا در زمانی که سه فیلم در ژانر کمیک در سینماها اکران می‎شود، با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی موجود در جامعه هر خانواده که توانایی تنها یک بار به سینما رفتن در ماه را داشته باشد در چنین وضعیتی از دیدن دو فیلم دیگر محروم می‎ماند و فیلم مربوطه نیز نمی‎تواند فروش خوبی داشته باشد.

پس مهندسی اکران فیلم در سینماها از مهم‌ترین مسائلی است که اگر به آن توجه شود سینما از سراشیبی سقوط  و تالاب بی‎مخاطبی نجات خواهد یافت.

__________________

یادداشت از مریم سرلک

___________________

انتهای پیام/63019/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول