به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، وضعیت نامناسب اکران فیلم در سینماها از جمله مسائلی است که هنرمندان فعال در این عرصه همیشه از آن گلهمند هستند، عدم اکران به موقع فیلمها، نامتعادل و نامتناسب بودن شرایط سینما و فیلم در حال اکران از جمله مشکلات و دغدغههای هنرمندان است که از سوی بزرگان سینما این ناهماهنگی عدم مهندسی در سینمای ایران لقب گرفته است.
از نمونههای این ناهماهنگی به طور عمده در پخش آثار سینمایی رخ میدهد به عنوان مثال همزمانی در اکران دو فیلم که یک بازیگر در آن نقش آفرینی میکند، امری است که از سوی مخاطبان سینما همواره مورد نقد واقع میشود، چرا که دو فیلم یک بازیگر همزمان روی پرده سینما قرار میگیرد و پس از اتمام اکران تا مدتهای مدید هیچ فیلمی از آن بازیگر روی پرده نیست این امر همچنین از بعد روانشناسی نوعی نامقبولی را از سوی مخاطب برای آن بازیگر به همراه میآورد.
بازیگران نیز همواره از این نوع اکران فیلمها در سینماهای کشور راضی نیستند، یکی دیگر از مسائل که مخاطبان این حوزه از آن ناراضی هستند، این است که مخاطبان سینما در سلیقهها و اقشار مختلف جامعه پراکنده شدهاند و قرار گرفتن دو فیلم و یا سه فیلم در یک ژانر مشترک در سینماهای کشور مخاطبان را از سینما دلزده میکند، به عنوان مثال در حال حاضر در سه سینمای فعال اصفهان سه فیلم در ژانر اجتماعی اکران میشود که این امر تا حد بسیاری ریزش مخاطب در سینما را به همراه دارد و یا در زمانی که سه فیلم در ژانر کمیک در سینماها اکران میشود، با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی موجود در جامعه هر خانواده که توانایی تنها یک بار به سینما رفتن در ماه را داشته باشد در چنین وضعیتی از دیدن دو فیلم دیگر محروم میماند و فیلم مربوطه نیز نمیتواند فروش خوبی داشته باشد.
پس مهندسی اکران فیلم در سینماها از مهمترین مسائلی است که اگر به آن توجه شود سینما از سراشیبی سقوط و تالاب بیمخاطبی نجات خواهد یافت.
__________________
یادداشت از مریم سرلک
___________________
انتهای پیام/63019/و30/ژ1001