اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی خبر داد

افزایش 68 درصدی کشفیات مواد مخدر در استان مرکزی

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی از افزایش 68 درصدی کشفیات مواد مخدر از ابتدای سال‌جاری تاکنون در استان خبر داد.

افزایش 68 درصدی کشفیات مواد مخدر در استان مرکزی

حسن رحیمی‌تبار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: میزان کشفیات مواد مخدر از ابتدای سال‌جاری تاکنون، 736 کیلوگرم بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که 439 کیلوگرم بوده، افزایش 68 درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: تعداد دستگیرشدگان مواد مخدر در سال گذشته دو هزار و 211 نفر بوده که امسال با 12 درصد کاهش به یک‌هزار و 943 نفر رسیده است.

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با اشاره به این‌که در سال گذشته یک‌هزار و 120 مورد عملیات و پاکسازی مناطق شهری و روستایی در استان انجام شده است، افزود: در سال گذشته 9 باند توزیع مواد مخدر در استان متلاشی شدند که امسال این میزان به شش باند افزایش یافته است.

رحیمی‌تبار ادامه داد: در سال 90 تعداد افراد تحت پوشش حوزه فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر 95 هزار نفر بود که در سال گذشته به 115 هزار نفر افزایش یافت.

وی تعداد دانش‌آموزان جمعیت مخاطب حوزه فرهنگی و پیشگیری را 55 هزار نفر در سال گذشته عنوان کرد و گفت: در سال 90 تعداد دانش‌آموزان زیر پوشش برنامه‌های فرهنگی 60 هزار نفر بوده است.

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی تعداد تیم‌های اجتماع محور کارگری استان را 33 تیم عنوان کرد و ادامه داد: در سال گذشته با توجه به شرایط کارگری و دانشجویی استان دو کمیته دانشجویی و کارگری در حوزه فرهنگی و پیشگیری ایجاد شده است.

رحیمی‌تبار از تدوین سند فرهنگی پیشگیری مربوط به دانشجویان توسط دانشگاه آزاد اسلامی اراک و پیگیری سند فرهنگی پیشگیری مربوط به محیط‌ های کارگری توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد.

وی اظهار داشت: همچنین در سه ماهه اول سال گذشته تعداد کلینیک‌های درمان در استان 71 کلینیک بود که این تعداد در سه ماهه اول امسال به 94 کلینیک افزایش یافته است.

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی تعداد افراد تحت پوشش این کلینیک‌ها را در سال گذشته 6 هزار و 500 نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد در سال‌جاری به 10 هزار و 258 نفر رسیده است.

رحیمی‌تبار با بیان این‌که مراکز اقامتی معتادان سال گذشته در راستای اجرای طرحی ساماندهی شد، افزود: هم‌اکنون 22 مرکز درمانی مجاز در این استان فعالیت دارند که با ساماندهی صورت گرفته از برخی تخلفات احتمالی جلوگیری شده است.

وی تعداد مراکز اجتماعی درمان مدار (TC) استان را یک مرکز در خمین عنوان کرد و گفت: 56 نفر تحت پوشش این مرکز هستند.

انتهای پیام/87002/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول