حسن ماسوری در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: با توجه به اینکه صنعت ریلی قبل از انقلاب وابسته به کشورهای غربی بود در طی چند سال اخیر بعد از انقلاب و تحریمهای گسترده در این صنعت، راهآهن در فکر خودکفایی در بخش صنعت ریلی شد و امروز شاهد هستیم در بخش ریلی و لوکوموتیوسازی بومیسازی انجام گرفته است که در سال گذشته تعداد 20 لوکوموتیو از صنعت بخش خصوصی وارد عرصه حمل و نقل ریلی شد.
وی ادامه داد: سالهای متوالی است که ساخت واگنهای باری و سالنهای مسافری در دستور کار قرار گرفته است و خوشبختانه در این صنعت نیز به خودکفایی رسیدهایم.
رئیس اداره راه آهن استان اصفهان با بیان اینکه در بخش ریل وابستگی داریم، گفت: با قراردادی که با شرکت ذوبآهن اصفهان به تازگی برقرار شده با فروش ضایعات ریلی ما به ذوبآهن به همان میزان شناژ ریل UIC تحویل خواهیم گرفت و میتوان امیدوار بود در بخش ریل نیز به سمت خودکفایی برویم.
وی تصریح کرد: در ساخت قطعات واگن، لوکوموتیو و سالن مسافری به غیر از سیستم ترمز در تمام زمینهها خودکفا هستیم و همچنین در بخش اجرای پروژهها خطوط جدید راهآهن به خودکفایی کامل رسیدهایم و در حال حاضر مهندسان ما اجرای تمام پروژهها را به صورت داخلی انجام میدهند و از پیمانکاران داخلی استفاده میشود.
ماسوری از جمله برنامههای سال جاری خود را به شرح زیر بیان کرد: ساخت ساختمان اداره کل استان اصفهان، بهسازی خطوط به میزان 80 کیلومتر، نماسازی ایستگاه اصفهان، ساخت سالن آمفیتئاتر، افزایش قطارهای مسافربری و ارتقا سطح کیفی آنها که امیدوار هستیم با حمایت مرکز خدمات ویژهای را در بخش ارتقای کیفی خدمات مسافران به مردم استان اصفهان ارائه کنیم.
*قطار سریعالسیر اصفهان باید از اولویتهای مهم اصفهان شود
وی با اشاره به اینکه در دولت نهم و دهم در بخش ریل به خودکفایی رسیدهایم، اظهار کرد: در دولت آینده اگر بخواهیم اصفهان پیشرفت خوبی را در بخش بار و مسافر داشته باشد از جمله برنامههایی که باید در دستور کار دولت جدید قرار گیرد دو خطه کردن مسیر میبد به زرینشهر و میبد به محمدیه، خط جدید اصفهان به مبارکه برای انتقال کارکنان این منطقه صنعتی است.
رئیس راه آهن اصفهان ادامه داد: از برنامههایی که دولت باید در اولویت کاری خود قرار دهد، قطار سریعالسیر اصفهان است تا مردم اصفهان بتوانند با سرعت کمتری ارتباط با مرکز داشته باشند و امیدوار هستیم دولت آینده بتوانند در بخش اعتباری و در بخش اجرا این برنامه را عملی کند.
وی در پاسخ به این سوال که چه مشکلاتی در زمینه تولید وجود دارد، گفت: از جمله مشکلات موجود در بخش تولید کمبود ارزی عدم و ثبات اقتصادی است که میتواند به بخشهای خصوصی ضرر و زیان وارد کند.
انتهای پیام/63015/ع40/ژ1001