اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره راه ‌آهن استان اصفهان خبر داد

خودکفایی در ساخت ریل و لوکوموتیو / راه‌اندازی خط جدید اصفهان ـ مبارکه

رئیس راه‌‌آهن اصفهان گفت: با وجود تحریم‌های بسیار در بخش صنعت ریل‌ و لوکوموتیوسازی به خودکفایی رسیده‌ایم و سال گذشته تعداد 20 لوکوموتیو از صنعت بخش خصوصی وارد عرصه حمل ‎و نقل ریلی شد.

خودکفایی در ساخت ریل و لوکوموتیو / راه‌اندازی خط جدید اصفهان ـ مبارکه

حسن ماسوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: با توجه به اینکه صنعت ریلی قبل از انقلاب وابسته به کشورهای غربی بود در طی چند سال اخیر بعد از انقلاب و تحریم‌های گسترده در این صنعت، راه‎آهن در فکر خودکفایی در بخش صنعت ریلی شد و امروز شاهد هستیم در بخش ریلی و لوکوموتیوسازی بومی‌سازی انجام گرفته است که در سال گذشته تعداد 20 لوکوموتیو از صنعت بخش خصوصی وارد عرصه حمل‎ و نقل ریلی شد.

وی ادامه داد: سال‎های متوالی است که ساخت واگن‎های باری و سالن‎های مسافری در دستور کار قرار گرفته است و خوشبختانه در این صنعت نیز به خودکفایی رسیده‌ایم. 

رئیس اداره راه ‌آهن استان اصفهان با بیان اینکه  در بخش ریل وابستگی داریم، گفت: با قراردادی که با شرکت ذوب‎آهن اصفهان به تازگی برقرار شده با فروش ضایعات ریلی ما به ذوب‎آهن به همان میزان شناژ ریل UIC تحویل خواهیم گرفت و می‎توان امیدوار بود در بخش ریل نیز به سمت خودکفایی برویم.

وی تصریح کرد: در ساخت قطعات واگن، لوکوموتیو و سالن مسافری به غیر از سیستم ترمز در تمام زمینه‎ها خودکفا هستیم و همچنین در بخش اجرای پروژه‎ها خطوط جدید راه‎آهن به خودکفایی کامل رسیده‌ایم و در حال حاضر مهندسان ما اجرای تمام پروژه‎ها را به صورت داخلی انجام می‎دهند و از پیمانکاران داخلی استفاده می‎شود.

ماسوری از جمله برنامه‌های سال جاری خود را به شرح زیر بیان کرد: ساخت ساختمان اداره کل استان اصفهان، بهسازی خطوط به میزان 80 کیلومتر، نماسازی ایستگاه اصفهان، ساخت سالن آمفی‌تئاتر، افزایش قطارهای مسافربری و ارتقا سطح کیفی آنها که امیدوار هستیم با حمایت مرکز خدمات ویژه‌ای را در بخش ارتقای کیفی خدمات مسافران به مردم استان اصفهان ارائه کنیم.

*قطار سریع‌السیر اصفهان باید از اولویت‌های مهم اصفهان شود

وی با اشاره به اینکه در دولت نهم و دهم در بخش ریل به خودکفایی رسیده‌ایم، اظهار کرد: در دولت آینده اگر بخواهیم اصفهان پیشرفت خوبی را در بخش بار و مسافر داشته باشد از جمله برنامه‌هایی که باید در دستور کار دولت جدید قرار گیرد دو خطه کردن مسیر میبد به زرین‌شهر و میبد به محمدیه، خط جدید اصفهان به مبارکه برای انتقال کارکنان این منطقه صنعتی است.

رئیس راه ‌آهن اصفهان ادامه داد: از برنامه‌هایی که دولت باید در اولویت کاری خود قرار دهد، قطار سریع‌السیر اصفهان است تا مردم اصفهان بتوانند با سرعت کمتری ارتباط با مرکز داشته باشند و امیدوار هستیم دولت آینده بتوانند در بخش اعتباری و در بخش اجرا این برنامه را عملی کند.

وی در پاسخ به این سوال که چه مشکلاتی در زمینه تولید وجود دارد، گفت: از جمله مشکلات موجود در بخش تولید کمبود ارزی عدم و ثبات اقتصادی است که می‌تواند به بخش‌های خصوصی ضرر و زیان وارد کند.

انتهای پیام/63015/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول