اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار/ وزیر راه و شهرسازی خبر داد

اتصال 11 استان کشور به شبکه راه آهن سراسری‌

وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه ساخت راه آهن برای اتصال 11 استان کشور از جمله خراسان شمالی به شبکه حمل و نقل ریلی اجرایی شده است.

اتصال 11 استان کشور به شبکه راه آهن سراسری‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی نیکزاد عصر چهارشنبه در آیین افتتاح 14 پروژه عمرانی در خراسان شمالی گفت: هم اکنون 20 استان کشور به شبکه ریلی وصل بوده که با اجرای پروژه‌های ساخت راه آهن تمامی استان‌ها به این شبکه متصل خواهند شد.

وی یکی از مهمترین اقدامات دولت را اتصال راه آهن به کشورهای همسایه عنوان کرد و افزود: اکنون در همسایگی کشور مجاور پروژه راه آهنی نبوده که اجرایی نشده باشد.

نیکزاد با بیان اینکه اکنون 2 هزار و 500 کیلومتر در کشور توسط دولت راه آهن ساخته شده است، گفت: 8 هزار و 500 کیلومتر راه آهن نیز اکنون در استان‌های کشور در حال اجرا است.

وی پروژه راه آهن گرگان، بجنورد، مشهد را برشمرد و اظهار کرد: محور این پروژه از بجنورد بوده که 960 میلیون یورو و بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این طرح بزرگ صرف خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طول این راه آهن 380 کیلومتر است، گفت: در طول این مسیر 92 کیلومتر تپه ماهور، 92 کیلومتر کوه وجود داشته و علاوه بر آن 7/4 کیلومتر پروژه تونل و 85 کیلومتر پل خواهد بود.

نیکزاد ساخت این راه آهن را در قالب شبکه ریلی و ادامه راه آهن مرزی اینچه برون دانست.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی در ساخت راه آهن اینچه برون به تعهدات خودش عمل کرده و این پروژه این ماه به بهره برداری رسید.

نیکزاد با برشمردن اقدامات دولت در ساخت پروژه‌های راهسازی گفت: 57 هزار و 600 کیلومتر راه اعم از آزادراه، بزرگراه، راه روستایی و همچنین خط آهن طی مدت فعالیت دولت نهم و دهم ساخته شده است.

به گفته وی، قبل از دولت نهم تنها 31 هزار و 109 کیلومتر راه اجرا شده بود که حدود 5/1 برابر این میزان در دولت احمدی نژاد احداث شده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به اینکه 40 هزار و 500 کیلومتر راه نیز اکنون در دست ساخت است، افزود: افزون بر این 2 هزار و 500 کیلومتر آزادراه نیز در استان‌های مختلف کشور ساخته می‌شود.

وی مسکن مهر را از دیگر اقدامات زیربنایی دولت خواند و گفت: مسکن مهر گفتمان امام (ره)، تأمین تأسیسات زیربنایی، اشتغال و کاهش تورم است، اگرچه برخی از دوستان این طرح را سیاسی و اقتصادی تلقی می‌کنند.

نیکزاد ارائه تسهیلات و واگذاری زمین رایگان را از ویژگی‌های طرح مسکن مهر در کشور برشمرد و اظهار کرد: این طرح نوعی توزیع عادلانه ثروت در کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در خراسان شمالی قبل از سال 84، 170 هزار واحد مسکونی اعم از شهری و روستایی وجود داشته است گفت: طی هشت سال گذشته از عمر دولت صرفاً در این استان عملیات ساخت 79 هزار واحد اجرایی شده است.

انتهای پیام/63002/ق/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول