اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی خبر داد

افزایش 51 درصدی صادرات کالاهای دامی خراسان‌رضوی

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی از افزایش 51 درصدی صادرات کالاهای دامی خراسان‌رضوی در سه ماهه ابتدایی امسال خبر داد.

افزایش 51 درصدی صادرات کالاهای دامی خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ناصر مرگان‌ ازغدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 9 هزار و 644 تن انواع فرآورده‌های خام دامی از خراسان‌رضوی به دیگر کشورهای جهان، طی سه ماهه ابتدای امسال صادر شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 51 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی افزود: عمده‌ترین کالاهای صادراتی تخم‌مرغ خوراکی، جوجه یک روزه و انواع چربی است.

وی دقت در بررسی محموله‌های صادراتی و وارداتی را از جمله مواردی دانست که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارند و یادآور شد: پذیرش محموله‌های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشورها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است و این مهم در زمینه محموله‌های وارداتی نیز صادق است و تا محموله‌ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدا نباشد، اجازه ورود به کشور را ندارد.

 ازغدی عمده کالاهای صادراتی طی مدت یادشده را شامل انواع فرآورده‌های خوراکی و غیرخوراکی خام دامی دانست و گفت: مقصد صادرات استان در این حوزه را کشورهای عضو اتحادیه اروپا نظیر ایتالیا و لهستان، کشورهای آسیای میانه و حوزه خلیج فارس تشکیل می‌دهند.

وی میزان واردات انواع کالاهای مرتبط با دام و طیور را نیز در مدت فوق، 8 هزار و 127 تن دانست و تصریح کرد: این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از 62 هزار تن کاهش داشته است.

ازغدی با اشاره به انواع دام زنده، فرآورده‌ها، آلایش خوراکی و غیرخوراکی دام‌ها صادر شده از خراسان‌رضوی گفت: تخم‌مرغ خوراکی، پنجه مرغ، پوست، کرک و موی بزی، پشم، گوسفند، چربی گوسفند و سایر آلایش خوراکی آن، روده، عسل، آخال ابریشم همچنین، سگ و گربه‌خانگی، جوجه یک روزه، تخم‌مرغ نطفه‌دار، پرنده‌های زینتی و ماهی‌های تزیینی، نهاده‌های خوراک دام و طیور و خوراک طیور آماده از کالاهایی که در این مدت صادر شده، است.

انتهای پیام/70002/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول