اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

همزمان با برگزاری تظاهرات 30 ژوئن

آمریکا یکشنبه آینده سفارت خود در قاهره را تعطیل می‌کند

همزمان با برگزاری تظاهرات 30 ژوئن(9 تیر) سفارت آمریکا ضمن هشدار به اتباع آمریکایی در قاهره اعلام کرد که روز یکشنبه آینده سفارت این کشور در قاهره تعطیل است.

آمریکا یکشنبه آینده سفارت خود در قاهره را تعطیل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه الیوم السابع، سفارت آمریکا در پیامی امنیتی به اتباع خود اعلام کرد که شرایط و اوضاع مصر را رصد می‌کند و در صورت مشاهده فعالیت‌های خشونت‌آمیز احتمالی پیش از روز 30 ژوئن، تصمیمات مربوط به فعالیت سفارت را اعلام خواهد کرد.

سفارت آمریکا در قاهره همچنین به شهروندان این کشور توصیه کرد که از روز جمعه 28 ژوئن(7 تیر) خروج از منازل و محل اقامت خود را کاهش دهند و همچنین اعلامیه‌های صادره از سوی سفارت و نیز رسانه‌های خبری محلی را به دقت پیگیری و از اوضاع کشور مطلع شوند.

در بیانیه سفارت آمریکا همچنین به شهروندان آمریکایی توصیه شده است که تا حد امکان کالاهای ضروری خود را تهیه نمایند زیرا ممکن است مجبور شوند تا چند روز در منزل باقی بمانند و همچنین از آنجائی که معارضین مصر اعلام کرده‌اند که در 16 ایستگاه مترو قصد دارند از مردم امضا جمع‌آوری کنند، بنابراین توصیه می‌شود که اتباع آمریکایی از وسایط نقلیه دیگری غیر از مترو استفاده کنند.

همچنین از شهروندان آمریکایی خواسته شده است از مناطقی که شاهد تجمع‌های گسترده هستند، دوری کنند زیرا ممکن است به تظاهرات و حوادث خشونت‌بار منجر شود.

جنبش تمرد(شورش) طی فراخوانی از مردم مصر خواسته است تا روز 30 ژوئن(9 تیر) همزمان با نخستین سالروز ریاست جمهوری «محمد مرسی» تظاهرات گسترده برگزار کرده و برکناری مرسی از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری را خواستار شوند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول