اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فراخوان احزاب اسلامی مصر برای برگزاری تظاهرات حمایت از مرسی

احزاب اسلامی مصر امروز طی فراخوانی مردم این کشور را به برگزاری تظاهرات حمایت از «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر در روز جمعه این هفته دعوت کردند.

فراخوان احزاب اسلامی مصر برای برگزاری تظاهرات حمایت از مرسی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، ائتلاف احزاب اسلامی مصر خواستار برگزاری تظاهرات حمایت از مرسی در روز جمعه یعنی دو روز قبل از برگزاری تظاهرات مخالفان مرسی، شد.

ائتلاف احزاب اسلامی مصر در بیانیه‌ای از مردم این کشور خواست تا در تظاهرات میلیونی تحت عنوان «مشروعیت خط قرمز ماست» شرکت نمایند.

این بیانیه در حالی صادر می‌شود که «عبدالفتاح السیسی» دیروز طی اظهاراتی تهدید کرد که ارتش ممکن است در عرصه سیاسی مداخله نماید تا از درگیری‌های داخلی ممانعت کند.

از سوی دیگر مرسی امروز نشستی را با شورای امنیت ملی  در حضور وزیر دفاع، نخست‌وزیر و تعدادی از وزرا برگزار کرد.

در بیانیه‌ای که پس از این نشست صادر شد، آمده است که همه دستگاه‌ها و موسسات دولت در چارچوب احترام و حمایت از مشروعیت قانون اساسی و قانون برگرفته از اراده مردمی که نخستین نظام دموکراسی حقیقی در مصر پس از 25 ژانویه را بوجود آورد، عمل می‌کنند.

در این بیانیه آمده است که شورای امنیت ملی بر ضرورت حفاظت از مسالمت‌آمیز بودن بیان دیدگا‌ها و حرمت خون مصری‌ها و جلوگیری از خشونت تاکید دارد.

فراخوان احزاب اسلامی در حالی است که جنبش تمرد(شورش) طی فراخوانی از مردم خواسته است تا روز 30 ژوئن همزمان با سالروز ریاست جمهوری مرسی تظاهرات گسترده برگزار کرده و برکناری مرسی از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری را خواستار شوند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول