اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی مطرح کرد

جریمه سنگین واحد صنفی به خاطر فاکتورهای تقلبی/مزایده اموال محکومان تعزیرات

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی با اشاره به پیش‌بینی جریمه در قانون برای افراد ارائه دهنده فاکتورهای تقلبی گفت: در این راستا اخیراً یک واحد صنفی در استان به خاطر ارائه فاکتورهای تقلبی به جریمه سنگین محکوم شد.

جریمه سنگین واحد صنفی به خاطر فاکتورهای تقلبی/مزایده اموال محکومان تعزیرات

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدمهدی مهاجریان‌مقدم بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: این واحد صنفی پوشاک به خاطر این تخلف به 87 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون جریمه این تخلف چندین برابر سایر تخلفات بوده که شعب تعزیرات حکومتی استان بدون هیچ اغماضی با متصدیان این واحدها برخورد می‌کند.

مهاجریان‌مقدم با اشاره به محکومیت 38 میلیون ریالی یکی از رستوران‌ها به خاطر خرید برنج هندی از فروشگاهی که به قیمت دولتی اقدام به توزیع برنج به عموم مردم می‌نمود، تصریح کرد: افزون بر این برنج این رستوران نیز به نفع دولت ضبط شد.

وی همچنین به محکومیت 210 میلیون ریالی یکی از فروشندگان دام در استان هم اشاره کرد و گفت: پرونده این متخلف با شکایت شاکی خصوصی در تعزیرات مورد رسیدگی که منجر به محکومیت فروشنده دام شد.

مهاجریان‌مقدم تشکیل 6 پرونده برای رسیدگی به تخلفات داروخانه‌ها از جمله فروش داروهای غیرمجاز را در این راستا برشمرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی همچنین جریمه 77 میلیون ریالی عرضه برنج خارج از شبکه هندی در استان را از دیگر پرونده‌های رسیدگی شده در تعزیرات طی امسال عنوان کرد و افزود: این دستگاه در استان این پرونده‌ها را خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

* رسیدگی به پرونده 2 شرکت دولتی در تعزیرات حکومتی خراسان شمالی

مهاجریان‌مقدم همچنین از رسیدگی به پرونده 2 شرکت دولتی در تعزیرات خراسان شمالی خبر داد.

وی با بیان اینکه این پرونده اکنون در محله تجدیدنظر است، گفت: این پرونده‌ها به خاطر گران فروشی در تعزیرات تشکیل شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها در قالب تعاونی فعالیت دارند.

* بازداشت و مزایده اموال محکومان تعزیرات حکومتی در صورت نپرداختن جریمه

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره عدم پرداخت جریمه از سوی آن دسته از محکومان تعزیرات حکومتی گفت: پس از قطعی شدن احکام افراد در بازه زمانی مشخص مهلت داشته تا نسبت به پرداخت جریمه‌ها اقدام کنند و در صورت عدم پرداخت جریمه‌ها، محل کسب آنان پلمب و حتی بازداشت هم می‌شوند.

مهاجریان‌مقدم تصریح کرد: براساس قانون افرادی که بازداشت و روانه زندان شده به ازای هر روز تحمل حبس 20 هزار تومان از جریمه پرونده آنان کسر می‌شود.

به گفته وی، در این مورد چندین پرونده به خاطر ممانعت از پرداخت جریمه به تعزیرات  و تحمل حبس در استان وجود دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی با بیان اینکه در برخی از پرونده‌ها که محکومان از پرداخت جریمه ممانعت کرده اموالی از محکومان شناسایی می‌شود، افزود: این اموال به مزایده گذاشته شده که در این ارتباط 2 پرونده امسال برای وصول جریمه از محکومان پرونده‌ها به مزایده رفته است.

وی خواستار گزارش شهروندان در مورد هرگونه گرانی به تلفن 124 بازرسی و رسیدگی به شکایات تخلفات صنفی شد و گفت: همچنین شماره پیامک 30009651 به همین منظور اختصاص یافته است.

مهاجریان‌مقدم با اشاره به تداوم طرح‌های نظارت و بازرسی در بازار خاطرنشان کرد: این بازرسی‌ها در اجرای طرح‌های مختلف نیز تشدید شده از این رو به نظر نمی‌رسد که از حجم بازرسی‌ها در بازار کاسته شده باشد.

وی همچنین تفاوت قیمت در کالاها را ناشی از مقاطع خرید و همچنین نوسانات در قیمت کارخانجات و واحدهای تولیدی عنوان کرد و گفت: به هر روی واحدهای صنفی صرفاً براساس سود قانونی طبق فاکتورهای ارائه شده باید بسنده کنند.

انتهای پیام/63002/ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول