اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از اول تا 10 تیرماه جاری

دومین دهه فرهنگ رضوی در کردستان اجرا می‌شود

دبیر ستاد گرامیداشت دومین دهه فرهنگ رضوی کردستان گفت: برنامه‌های فرهنگ رضوی به مدت 10 روز از اول تا 10 تیرماه جاری در سطح استان برگزار می‌شود.

دومین دهه فرهنگ رضوی در کردستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قباد میمنت‌آبادی ظهر امروز در نخستین نشست زنان هنرمند، نویسنده و مروج فرهنگ رضوی در کانون شهید مطهری سنندج اظهار کرد: دومین دهه فرهنگ رضوی امسال نیز با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان همزمان با سراسر کشور تحت عنوان جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) برای دومین سال، برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم افتتاحیه نخستین دهه فرهنگ رضوی سال گذشته در جوار یادمان شهدای گمنام سیران‌بند بانه برگزار شد که  امسال نیز به همین منظور مراسم افتتاحیه برنامه‌های این دهه در کنار مزار شهدای گمنام سنندج برگزار شد.

دبیر ستاد گرامیداشت دومین دهه فرهنگ رضوی کردستان اضافه کرد: استان کردستان به دلیل قرابت خاصی که خواهر امام رضا(ع) در شهر سنندج دارد ارادت خاصی به ائمه اطهار(ع) و امام رضا دارند و این برنامه‌ها را مایه مباهات می‌دانند.

میمنت‌آبادی تصریح کرد: در سال گذشته از بنیاد فرهنگی امام رضا(ع) تقاضا شد که دهه فرهنگ رضوی در کردستان اجرا شود که این برنامه‌ها با شکوه خاصی در تمام شهرستان‌های استان برگزار شد.

وی بیان کرد: امسال نیز از اول تیرماه تا دهم ماه جاری دهه فرهنگ رضوی با توسعه ویژه‌ای در شهرهای مختلف استان و حتی روستاها برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد گرامیداشت دومین دهه فرهنگ رضوی کردستان مراسم اختتامیه این برنامه فرهنگی و معنوی را 10 تیرماه جاری در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج با حضور مسئولان استانی و کشوری عنوان کرد.

وی هدف از برگزاری این دهه را گسترش فرهنگ و معارف رضوی و رشد و ارتقای وحدت و تقریب مذاهب ذکر کرد و افزود: برگزاری نشست زنان هنرمند، نویسنده، روزنامه‌نگار مبلغ و مروج سیره نبوی و فرهنگ رضوی در سنندج، همایش بررسی ابعاد شخصیتی امامزاده هاجر‌ ‌خاتون خواهر حضرت امام رضا(ع) در سنندج و همایش پیاده‌روی خانوادگی در سنندج از برنامه‌های مهم دومین دهه فرهنگ رضوی است.

میمنت‌‌آبادی در پایان نشست تخصصی جلوه رضوی در آیینه رسانه و نمایشگاه پوستر برنامه‌های یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در مریوان، نمایشگاه کتاب، نرم افزار و رسانه‌های دیجیتال رضوی در قروه را از دیگر برنامه‌های این دهه عنوان کرد.

در پایان این مراسم از زنان نویسنده، هنرمند و خبرنگار و مروج فرهنگ رضوی با دادن لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/79005/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول