اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

کلنگ‌زنی طرح‌ها در کشور بی‌رویه است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نمونه بارز بی‌توجهی به اداره کشور به صورت علمی را کلنگ‌زنی‌های بی‌رویه دانست و گفت: ای کاش به جای کلنگ‌زنی‌های بی‌رویه فقط طرح‌هایی کلنگ‌زنی شود که طبق برنامه‌ریزی در موعد خاص به بهره‌برداری می‌رسد.

کلنگ‌زنی طرح‌ها در کشور بی‌رویه است

محسن علیمردانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان بر ضرورت ارائه بودجه کشور به صورت علمی اظهار داشت: تشکل سازمان مدیریت، برنامه‌ریزی و بهره‌روی بر اداره علمی کشور از جمله بودجه‌بندی کمک شایان توجهی می‌کند.

وی با تاکید بر جهش علمی کشور طی چند سال اخیر افزود: ایراد وارد شده به این روند عدم ورود کارهای علمی به امور اجرایی کشور است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نمونه بارز بی‌توجهی به اداره کشور را کلنگ‌زنی‌های بی‌رویه طرح‌ها دانست و اضافه کرد: ای کاش به جای کلنگ‌زنی‌های بی‌رویه فقط طرح‌هایی کلنگ‌زنی شود که طبق برنامه‌ریزی در موعد خاص به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به بی‌تکلیف بودن چندین طرح‌ کلنگ‌زنی شده در کشور اشاره و تصریح کرد: روند اجرای این طرح‌ها به دلیل بی‌تدبیری و نداشتن نگاه علمی بسیار طولانی شده است.

علیمردانی با بیان اینکه کشور دیگر توان تحمل آزمون و خطای دیگری را در عرصه مدیریت کشور ندارد، ادامه داد: نباید طرحی قبل از انجام کار کارشناسی آغاز شود.

وی بر ضرورت انجام هزینه در جای خود گفت: واقعیت این است که تاثیر و قدرت چانه‌زنی در کشور ما در امور مدیریتی بیشتر از جنبه علمی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بکارگیری درست از ظرفیت کارشناسی سازمان مدیریت، برنامه‌ریزی و بهره‌وری از اختیارات رئیس‌جمهور است و او است که می‌تواند از ظرفیت مشورتی این سازمان البته در صورت تصویب در مجلس استفاده کند.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد استدلال مخالفان طرح تشکیل سازمان مدیریت، برنامه‌ریزی و بهره‌وری در مجلس گفت: آنها احیای این سازمان را از اختیارات دولت می‌دانند و من معتقدم که مجلس نباید اختیارات خود را به دولت واگذار کند.

علیمردانی به ظرفیت کارشناسی موجود در مجلس اشاره و تاکید کرد: طرح ارائه شده در مورد تشکیل سازمان مدیریت، برنامه‌ریزی و بهره‌وری با وجود مسئولانی با سابقه اجرایی قوی به طور قطع چکش‌کاری لازم را خواهد دید.

وی با بیان اینکه طرح یک فوریتی به صورت معمولی بعد از یک ماه به صحن علنی مجلس بر می‌گردد، اضافه کرد: افزایش بهره‌وری در تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و بهره‌وری از نکات مثبت این طرح است.

انتهای پیام/73004/ع40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول