اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نیمه شعبان صورت گرفت

درمان رایگان بیش از 900 نفر در بیمارستان سیار عاشقان ولایت

دبیر کمیته بهداشت و درمان و امور امدادی ستاد اعیاد شعبانیه قم گفت: در شب و روز نیمه شعبان بیش از 900 نفر با مراجعه به بیمارستان سیار عاشقان ولایت در جمکران به صورت رایگان درمان شدند.

درمان رایگان بیش از 900 نفر در بیمارستان سیار عاشقان ولایت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدجواد باقری با بیان اینکه بیمارستان سیار عاشقان ولایت با هدف ارائه خدمات درمانی مناسب به زائران و مسافران از دوم لغایت سوم تیرماه در محدوده صحن اصلی مسجد مقدس جمکران برپا بود، گفت: در مدت دو روز فعالیت 927 نفر با مراجعه به این بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند.

وی انجام پذیرش 15 بیمار اورژانسی و بدحال، 37 مورد بخیه، سوختگی، گچ‌گیری و آتل در اتاق عمل، انجام 60 مورد آزمایش، سه مورد احیای قلبی ریوی، عرضه داروی رایگان به 921 بیمار، ارائه خدمات درمانی تخصصی، مامایی و گرفتن نوار قلب را از جمله اقدامات درمانی انجام شده در این بیمارستان برشمرد.

رئیس بیمارستان سیار عاشقان ولایت افزود: در این مدت 317 نفر از مراجعه کنندگان به این بیمارستان بستری شدند که 126 بیمار در بخش بستری مردان، 191 نفر در بخش بستری زنان و چهار بیمار نیز در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) خدمات درمانی دریافت کردند.

وی ادامه داد: در این مدت 20 بیمار اورژانسی از طریق اورژانس 115 و سه بیمار نیز از طریق جمعیت هلال احمر در این مرکز پذیرش شدند.

باقری فضای این بیمارستان و اطراف آن را 3 هزار متر مربع اعلام کرد و گفت: بیمارستان سیار عاشقان ولایت شامل 11 کانکس و 11 چادر امدادی بزرگ بود که به صورت شبکه‌ای و از طریق راهروها به هم مرتبط می‌شدند.

وی با بیان اینکه تمام بخش‌های تخصصی اولیه یک بیمارستان از جمله آزمایشگاه، داروخانه، اتاق عمل سرپایی، بخش‌های بستری، ICU و سایر بخش‌ها در این بیمارستان سیار در نظر گرفته شده است، افزود: تعداد 100 تا 150 نیروی انسانی شامل پزشک عمومی و متخصص، کارشناس پرستاری، ماما و سایر نیروهای درمانی و پشتیبانی مورد نیاز در هر شیفت فعالیت داشتند.

دبیر کمیته بهداشت و درمان و امور امدادی ستاد نیمه شعبان با اشاره به اینکه راه‌‌اندازی بیمارستان سیار عاشقان ولایت در چهارمین سال متوالی تجربه‌ای ارزشمند برای بهره‌گیری از خدمات و امکانات موجود است، تصریح کرد: بیمارستان سیار موجب شد در اوج ترافیک محورهای منتهی به مسجد جمکران از انتقال مصدومان و مجروحان به مراکز درمانی سطح شهر جلوگیری و به بیماران خدمات مناسب‌تری ارائه شود.

انتهای پیام/2258/ز/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول