اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در غیاب قم

مسابقات گلبال پیشکسوتان کشور برگزار می‌شود

تیم قم به دلایل نامشخص در مسابقات گلبال قهرمانی پیشکسوتان شرکت نمی‌کند تا این مسابقات بدون حضور یکی از مدعیان قهرمانی به انجام برسد.

مسابقات گلبال پیشکسوتان کشور برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سوابق گلبال ایران از آغاز فعالیت رسمی این رشته ورزشی به عنوان یکی از رشته‌های زیر مجموعه فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم بینایان نشان می‌دهد که قم همواره در گلبال یکی از مدعیان کشور و یکی از تیم‌هایی بوده که حرف‌های زیادی برای گفتن داشته است.

قم از معدود استان‌های کشور است که در گلبال هم طعم قهرمانی در مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور را چشیده است و هم اینکه فاتح رقابت‌های گلبال قهرمانی کشور بوده و نابینایان و کم بینایان قمی افتخارات زیادی در این رشته ورزشی به ارمغان آورده‌اند.

همچنین گلبال قم از جمله معدود تیم‌هایی است که توانسته در دو تورنمنت بین‌المللی این رشته ورزشی حضور یافته و برای ورزش کشور کسب افتخار کند اما مشخص نیست که این رشته ورزشی چرا و به چه دلیل آرام آرام به انزوا می‌رود.

آخرین موفقیت‌های گلبالیست‌های قمی در کسب عنوان قهرمانی کشور به سال‌های میانی دهه 1380 باز می‌گردد و چیزی حدود پنج سال است که از گلبال قم در بین مدعیان قهرمانی کشور خبری نیست البته قم هم در مسابقات لیگ برتر و هم در پیکارهای قهرمانی کشور حضور دارد اما دیگر از صلابت و اقتدار گذشته گلبال قم خبری نیست.

بهترین عنوان و مقامی که گلبالیست‌های قمی در مسابقات چند سال اخیر لیگ برتر به دست آورده‌اند رتبه چهارم در بین شش تیم بوده است و آنها در مرز سقوط به رقابت‌های لیگ دسته اول گلبال باشگاه‌های کشور از رفتن به دسته پایین‌تر نجات یافته‌اند.

اکنون رقابت‌های گلبال قهرمانی پیشکسوتان در راه است و در شرایطی که انتظار می‌رفت هیئت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان قم که اتفاقا از حضور مربی تیم ملی گلبال نوجوانان کشورمان یعنی فرهاد آبانگاه نیز برخوردار است تیمی قوی را برای حضور در این رقابت‌ها آماده کند اما گویا هیئت نابینایان و کم بینایان نیز دیگر رمق و انگیزه کار و تلاش گذشته برای فعالیت و جنب و جوش ورزشکاران نابینا و کم بینا را ندارد.

اعزام‌ به رقابت‌های قهرمانی کشور از سوی هیئت نابینایان و کم بینایان قم کاهش یافته و در حالی که پیشکسوتان ارزنده و توانمندی در گلبال قم حضور دارند این هیئت از اعلام حضور تیم گلبال پیشکسوتان قم در مسابقات قهرمانی کشور امتناع کرده است.

بر اساس برنامه‌ریزی انجمن گلبال فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم بینایان کشورمان، ششمین دوره رقابت‌های گلبال قهرمانی رده سنی پیشکسوتان بالای 35 سال کشور از دهم تیر ماه به مدت چهار روز به میزبانی استان تهران برگزار خواهد شد.

این رقابت‌ها در روزهای دهم تا سیزدهم تیرماه در مجموعه ورزشی شهید هرندی تهران و با حضور تیم‌های خوزستان، کردستان، مازندران، لرستان، قزوین، همدان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، تهران، آذربایجان غربی، اصفهان، فارس، کرمان و آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

در حالی که در روزهای گذشته دعوتنامه تیم‌های مایل به شرکت در این دوره از مسابقات برای هیئت‌های استانی ارسال شده است اما قم برای حضور در این دوره از مسابقات اعلام آمادگی نکرده است و باید منتظر پاسخ مسئولان هیئت نابینایان و کم بینایان قم ماند.

انتهای پیام/78002/ع30/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول