اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان استانداری همدان خبر داد

تخصیص یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای به امور بانوان

مدیر کل امور بانوان استانداری همدان از تخصیص یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌ها برای امور بانوان خبر داد.

تخصیص یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای به امور بانوان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان پروانه رضاقلی‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه کارشناسی امور بانوان و خانواده در همدان اظهار داشت: خلق حماسه سیاسی باعث تقویت روحیه مسئولان و مدیران دستگاه‌ها شده چرا که مردم نشان دادند در هر صحنه‌ای نقش خود را به خوبی ایفا می‌کنند و کم نمی‌گذارند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب ملت باید بداند که به وعده‌های خود عمل کند، در ادامه وحدت و همدلی مسئولان را باعث پیشبرد امور دانست.

مدیرکل امور بانوان استانداری همدان ابراز داشت: حماسه اقتصادی به دنبال حماسه سیاسی اتفاق خواهد افتاد و این حماسه اقتصادی اتفاق نخواهد افتاد مگر اینکه تمام دستگاه‌ها باهم همراهی و همکاری داشته باشند.

وی یادآور شد: سند برنامه جامع توسعه امور زنان از جمله سند‌های مهمی است که توسط هیئت دولت مصوب شده که این سند با نظرات کارشناسی افراد متخصص و کارشناسان حوزه و همچنین همکاری وزارت خانه‌ها تدوین شده است.

رضاقلی‌زاده افزود: از آن جا که مشکل اغلب دستگاه‌ها این بود که شرح وظایف خود را در ارتباط با امور بانوان نمی‌دانستند، با تدوین این سند وظایف هر دستگاهی در ارتباط با امور بانوان مشخص شده است.

وی ادامه داد: این سند محور‌ها، هدف و برنامه‌های مرتبط با امور بانوان را به صورت کامل مشخص کرده و باید تلاش کنیم تا این سند و برنامه را در استان بومی کنیم تا به صورت یک راهکار در بیاید.

مدیرکل امور بانوان استانداری همدان خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا با ایجاد مرکز مطالعات خانواده در یک دانشگاه‌ به صورت منسجم توسط اساتید برنامه‌های مرتبط با امور زنان بررسی شود تا ما نیز از طریق مصوبات بتوانیم مسائل را بررسی و اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه نقش یک زن با خانواده تعریف می‌شود عنوان کرد: زنان ما که خانواده را به سمت تعالی رهنمون می‌کنند ابتدا باید خودشان را رشد دهند چرا که اگر فرد خودش رشد پیدا کند می‌تواند خانواده را نیز به سمت تعالی بکشاند.

رضاقلی‌زاده با تأکید بر اینکه در اجرای بهتر کار‌ها و برنامه‌های مرتبط با امور بانوان نیاز به حمایت مادی و معنوی مدیران دستگاه‌ها و نهاد‌ها را داریم افزود: با توجه به اینکه برنامه‌ها و اعتبارات در این سند برای هر دستگاهی مشخص شده باید مدیران همکاری و حمایت را در اجرای آن داشته باشند.

وی اضافه کرد: در این سند مشخص شده که هر کدام از دستگاه‌های اجرایی باید از اعتبارات هزینه‌ای خودشان یک درصد را برای امور زنان، خانواده و جوان اختصاص بدهند و استانداری نیز در اجرای برنامه‌ها نظارت خواهد کرد.

مدیرکل امور بانوان استانداری همدان افزود: به زنان و امور مرتبط با آنان باید در عمل اهمیت داده شود نه در صحبت.

وی افزود: به استانداری‌ها ابلاغ شده تا در ارتباط با سند جامع توسعه امور زنان جلسه کمیته دائمی ترویج فرهنگ فاطمی را برگزار کنند که هدف از تشکیل این کمیته اولویت‌دهی به مباحث دینی، فراهم ساختن مشارکت همه دستگاه‌ها برای معرفی بهتر جایگاه زن و توجه به هفته زن به عنوان یک جایگاه و نگاه توأمان به مقام زن و مادر و ... است.

انتهای پیام/89007/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول