اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) سمیرم خبر داد

خودکفایی 26 خانواده مددجوی کمیته امداد سمیرم

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان سمیرم گفت: طی سه ماهه اول امسال 26 خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) سمیرم با دریافت وام خودکفایی مستمری آنان قطع شد.

خودکفایی 26 خانواده مددجوی کمیته امداد سمیرم

عبدالرضا خودسیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار کرد: اعتبارات واحد خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در قالب تسهیلات امدادی و بانکی است که تسهیلات امدادی بدون هیچ سودی به صورت قرض الحسنه و تسهیلات بانکی با سود4 درصد و قرض الحسنه به مددجویان پرداخت می‌شود.

وی از اجرای بیش از  100طرح امدادی در سال گذشته در زمینه واحدهای صنفی، صنعتی، دامداری، کشاورزی، حمل و نقل و مشاغل خانگی خبر داد و گفت: مجموع طرح‌های اجرا شده از محل صندوق اشتغال نیازمندان کمیته امداد در سال گذشته به تعداد102  فقره به مبلغ 8 میلیارد و 806 میلیون و 400 هزار ریال است.

مدیر کمیته امام خمینی(ره) شهرستان سمیرم افزود: از سایر منابع نیز به تعداد 410 فقره به مبلغ 3میلیارد و 750 میلیون ریال به مددجویان کمیته امداد سمیرم پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در سال 91 اعتبارات بانکی مشخص شده از ماده 76 و 11 برنامه بودجه بود، اعلام کرد: تعداد 61 فقره وام قرض الحسنه بانکی بند 11 به ارزش 5میلیارد و 200 میلیون ریال  و نیز 76 فقره وام قرض الحسنه بانکی بند 76 بودجه به ارزش 7 میلیارد و 300 میلیون ریال به متقاضیان کمیته امداد امام خمینی(ره) سمیرم پرداخت شد.

خودسیانی تصریح کرد: اعتبارات بانکی در سال گذشته بین بانک‌ها توزیع شد که بانک‌های کشاورزی شعبه مرکزی و شعبه بیده، بانک ملت، بانک ملی شعبه مرکزی بهترین همکاری را با این نهاد در پرداخت تسهیلات به متقاضیان مددجوی کمیته امداد سمیرم داشتند.

وی، وام‌های کارانگیزی، توان‌افزایی و اشتغال را از جمله سرفصل‌های تسهیلات خودکفایی کمیته امداد سمیرم عنوان کرد و افزود: میزان وام کارانگیزی حداکثر 2میلیون تومان است و پرداخت آن به متقاضیان خودکفائی و کسب درآمد نیست.

این مقام مسئول اضافه کرد: وام توان افزایی به میزان حداکثر 50 میلیون ریال است که در این طرح کسب درآمد مورد نظر کمیته امداد است و هدف خودکفایی نیست.

وی، ارزش وام خوداشتغالی را 100 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در این طرح هم کسب درآمد و هم به خودکفایی رسیدن و خارج شدن مددجو از چرخه حمایت این نهاد است.

خودسیانی ادامه داد: در سه ماهه اول امسال مستمری 26خانواده به دلیل دریافت وام خودکفائی و رسیدن به یک منبع درآمد قطع ی شود و لی سایر خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) به این خانواده‌ها تا زمان برطرف شدن این خدمات ادامه دارد.

انتهای پیام/2301/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول