اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت تهران:

رسانه‌های خارجی رویای مشارکت 25 درصدی می‌بافتند

امام جمعه موقت تهران گفت: رسانه‌های استکبار در خیال خام خود رویای حضور 25 درصدی مردم ایران در انتخابات را می‌پروراندند.

رسانه‌های خارجی رویای مشارکت 25 درصدی می‌بافتند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در جشن بزرگ میلاد حضرت مهدی (عج) ویژه فرهنگیان شیراز، اظهار داشت: حضور مردم استکبار را غافلگیر کرد.

وی افزود: شبکه‌های خارجی بر حضور 25 درصدی مردم ایران در انتخابات تأکید می‌کردند؛ در حالی که مردم ما با حضور 72 درصدی پای صندوق‌های رأی، هاله‌ای از بهت را بر دنیا حاکم کردند. 

نهادینه کردن باور به حجاب برتر، وظیفه آموزش و پرورش

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: آموزش ‌و پرورش بهترین جایی است که می‌تواند حجاب برتر را نه با زور نمره، تهدید و برخورد اخلاقی؛ بلکه با منش اخلاقی نهادینه کند.

وی تصریح کرد: از مدیران مدارس انتظار می‌رود که مسئله دین و تربیت را مسئولیت یک شخص در مدرسه ندانند، بلکه همگی خود را در یک بسیج دینی وارد کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: بخشی از مسئله تعلیم و تربیت با زبان و بیشتر آن با رفتار عملی است، چراکه رفتار عملی یک معلم بر دانش‌آموزان در سنین پایین بسیار تأثیر‌گذار است. 

ویژگی آموزش و پرورش امام زمان‌پسند

خاتمی خاطرنشان کرد: آموزش ‌و پرورش امام‌ زمان‌پسند خود را در رفتار مدیران و معلمان نشان می‌دهد و از آموزش ‌و پرورش ما انتظار می‌رود که نسلی را بپرورد که پاسدار انقلاب‌اسلامی باشد.

امام جمعه موقت تهران به ویژگی آموزش‌ و پرورش امام ‌زمان‌پسند اشاره کرد و گفت: نگاه مدیران و معلمان به مسئولیت خودشان نخستین ویژگی در نهاد آموزش ‌و پرورش امام زمان‌پسند است.

خاتمی اظهار داشت: رویکردی که در شأن آموزش ‌و‌ پرورش امام‌ زمان‌پسند است، رویکرد امانتدارانه است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آموزش ‌و پرورش کانون نیروهای صالح ‌خدمتگزار و کانون گزینش یاران امام زمان (عج) است، افزود: آموزش ‌و پرورش از جمله نهادهایی است که حق آن پس از پیروزی انقلاب به خوبی ادا نشد.

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در فراهم آوردن شرایط ظهور بنیادی‌ترین نقش را آموزش ‌و پرورشی‌ها اجرا می‌کنند، چنانکه زمینه انقلاب را همین قشر از درون خانه‌ها به وجود آورد. 

آموزش و پرورش در زمان شاه نیز مقاومت کرد

عضو هیئت ‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه خاطرنشان کرد: آموزش ‌و پرورش از جمله نهادهایی بود که هیچ‌گاه دربست در اختیار طاغوت قرار نگرفت و این امر به دلیل وجود نیروهای ارزشی در آن بود.

خاتمی ادامه داد: پس از گذشت 34 سال از انقلاب، بیشتر نیروهای آموزش‌ و پرورش در نسل اول یا انقلاب رفته‌اند یا در حال بازنشستگی هستند و جفا است که از آن نیروهای متعهد یاد نکنیم.

وی ابراز داشت: فاسدترین وزیر در دوران طاغوت وزیر آموزش‌ و پرورش بود اما به فضل خدا خیال خام و برنامه‌های آنان موثر واقع نشد و نتوانستند این نهاد را تسخیر کنند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: کارکنان آموزش ‌و پرورش باید این رسالت را بر دوش خود احساس کنند که راهی را که شهدا در تنهایی آغازگر آن بودند ادامه دهند.

انتهای پیام/2448/ذ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول