اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با میلاد گل نرگس

جشنواره استانی شعر شمیم ظهور در دلبران برگزار شد

سومین جشنواره شعر شمیم ظهور و دومین جشنواره شعر رضوی همزمان با میلاد گل نرگس در دلبران برگزار شد.

جشنواره استانی شعر شمیم ظهور در دلبران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، فرماندار قروه پیش از ظهر امروز در آئین آغاز به کار جشنواره شعر شمیم با اشاره به جایگاه شعر و ادب اسلامی در ادبیات فرهنگ و هنر ایران اظهار کرد: زبان شعر، کامل‌ترین زبانی است که به وسیله آن می‌توان، شعایر الهی را به ماندگارترین شیوه منتشر کرد.

محمد رسول شیخی‌زاده با تاکید بر تقویت برگزاری چنین جشنواره‌هایی که آمیخته با فرهنگ غنی دینی مسلمانان است تصریح کرد: اشعار شاعرانی که در مدح خاندان نبوت و نیز فرهنگ انتظار سروده می‌شود، دارای جایگاه ویژه‌ای است که باید در راستای توسعه و ارتقا سطح کمی و کیفی آن تلاش بیشتری شود.

وی استفاده از شعر در مسیر الهی را موجب تعالی شاعر متعهد دانست و افزود: بیان شعر با ظهور اسلام و به کارگیری آن در راستای اشاعه فرایض الهی تکامل یافته است.

فرماندار قروه در ادامه اشاره‌ای به خلق حماسه سیاسی کرد و با بیان بخشی از دستاوردهای این حماسه بزرگ در سطح ملی و بین‌المللی تصریح کرد: این حماسه به مثابه تزریق خونی تازه در رگ‌های انقلاب اسلامی بود و پیکره نظام اسلامی را در برابر ترفندهای داخلی و خارجی بیمه کرد.

شیخی‌زاده افزود: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این حماسه بی‌بدیل افزایش روحیه امید و خودباوری و انسجام بخشی به فعالیت‌های سیاسی جوانان به عنوان اداره کنندگان آینده ایران اسلامی بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه نیز در این جشنواره با اشاره به اینکه جشنواره شعر شمیم ظهور امسال هفتمین دوره خود را در سطح منطقه‌ای در شهر دلبران پشت سر می‌گذارد گفت: این جشنواره امسال برای سومین بار به عنوان جشنواره استانی برگزار شد، که همزمانی آن با دهه فرهنگ رضوی، موجب شد تا میزبانی دومین جشنواره شعر رضوی هم به دلبران داده شود.

احمد رسولی افزود: در طول 7 دوره گذشته 420 شاعر، یک‌هزار و 680 اثر را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در این جشنواره هم 40 شاعر در بخش شمیم ظهور و 26 شاعر در بخش شعر رضوی در مجموع با ارسال 264 اثر به سه زبان ترکی، کردی و فارسی از سراسر استان شرکت کرده‌اند.

در ادامه این مراسم جمعی از شاعران برگزیده و استاد ولی‌الله کلامی زنجانی از شاعران برجسته کشور، اشعار خود را قرائت و در پایان از 11 اثر برگزیده در بخش شمیم ظهور و 5 شاعر در بخش شعر رضوی تقدیر شد.

انتهای پیام/79009/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول