اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بزرگواری در گفت‌وگو با فارس:

نظارت بیشتر و دفاع از حقوق نمایندگان وظیفه لاریجانی در دوره جدید ریاست

نماینده چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس از لزوم نظارت بیشتر لاریجانی بر مجلس و دفاع از حقوق نمایندگان در دوره جدید ریاستش بر مجلس گفت.

نظارت بیشتر و دفاع از حقوق نمایندگان وظیفه لاریجانی در دوره جدید ریاست

حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: در طول دوره گذشته مجلس و یک سالی که از دوره جدید می‌گذرد انتظار همکاری و هماهنگی بیشتری میان مجلس و دولت بود که آن را مشاهده نکردیم.

وی عنوان کرد: گاه مشاجراتی میان دولت و مجلس وجود داشت که واقعاً فرصت‌ها را برای خدمت بیشتر به مردم گرفت و اگر این‌گونه نمی‌شد شاید بسیاری از معضلات فعلی در کشور وجود نداشت.

نماینده چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی افزود: تقابلی که بین دولت و مجلس وجود داشت جلوی حرکت شتابنده کشور برای کار و خدمت به مردم را گرفت و اگر نصایح رهبر معظم انقلاب را بیشتر به کار می‌بستیم حال و روزمان بهتر از وضعیت کنونی بود.

نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مجلس باید راهکارهای قانونی را به عنوان راهگشای دولت در نظر بگیرد و دولت هم باید به قوانینی که مجلس مصوب می‌کند، تن دهد.

امیدواریم با تشکیل دولت جدید منازعات بین دولت و مجلس پایان گیرد

وی با ابراز امیدواری از اینکه با تشکیل دولت جدید بسیاری از مشکلات کنونی که حاصل منازعات بی‌خود و بی‌اساس است، پایان پذیرد، تصریح کرد: هر قوه به جای مچ‌گیری باید به فکر توسعه کشور و خدمت به مردم به خصوص قشر محروم و مستضعف جامعه باشد.

بزرگواری به برخی مشکلات که در این دوره بین مجلس و دولت وجود داشت اشاره کرد و گفت: الان بسیاری از مصوبات مجلس در دولت اجرایی نشده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: از سوی دیگر مجلس هم در برخی موارد به دنبال مچ‌گیری از دولت بود که خوشایند مردم واقع نشد.

امیدواریم دولت جدید رویکردی متفاوت از این دولت نسبت به مجلس داشته باشد

بزرگواری از انتخاب دوباره علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس گفت و افزود: در این دوره و در سال دوم فعالیت مجلس و به دلیل شرایط حساس کشور با یک رأی بالا لاریجانی را دوباره انتخاب می‌کنیم.

وی از تغییر برخی اعضای هیئت رئیسه خبر داد و گفت: از آقای لاریجانی در این دوره انتظاراتی هست که باید آن‌ها را برآورده کند.

بزرگواری با ذکر این مطلب که عمر این دولت به پایان رسیده و باید خود را برای تعامل با یک دولت جدید آماده کنیم، تصریح کرد: امیدواریم در این دوره هر دولتی روی کار می‌آید رویکردی دیگر نسبت به مجلس داشته باشد.

وی وظیفه لاریجانی در اداره و نظارت بیشتر بر مجلس را مهم دانست و گفت: از ایشان انتظار داریم کمی نظارت خود را بر مجلس بیشتر کند و همچنین در دفاع از حقوق نمایندگان پا‌فشاری بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/2571/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول