اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

10 تیر سالروز تولد مجدد ایلامیان

10 تیر روزی است که در تقویم دلاورمردی‌های ملت ایران اسلامی ثبت و ضبط شده و مهران به دامن ایران اسلامی بازگشت.

10 تیر سالروز تولد مجدد ایلامیان

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، عملیات والفجر 8 (فتح فاو) تمامی ذهنیت و توان دشمن را به خود مشغول کرد، پس از فتح فاو آنچه برای دشمن حائز اهمیت بود و ارزش حیاتی داشت، بازپس‌گیری فاو و یک پوشش هرچند موقت بر روی شکست‌های حاصله از نبرد والفجر 8 بود.

از این‌رو دشمن در چارچوب استراتژی دفاع متحرک مبادرت به تعرضاتی کرد تا شاید جانی دوباره به ارتش عراق که متحمل آسیب‌های جدی شده بود، ببخشد.

سپاه دوم عراق در منطقه مهران وارد عمل شد، لشکر 17 با تیپ سه زرهی به همراه پنج تیپ پیاده از چند محور وارد عمل شدند، به دنبال این تحرک، عراق اقدام به تصرف مهران کرد.

با این شرایط رزمندگان اسلام تلاش کردند که شهر استراتژیک مهران را از چنگال نیروهای بعثی خارج کنند.

در نهایت در سه محور ایلام - مهران و باغ کشاورزی (شمالی) و حد فاصل رودخانه گاوی جاده دهلران (وسط) و مجموعه ارتفاعات قلاویزان (جنوب) استحکامات دشمن نسبتاً قوی‌تر بود و با نزدیک شدن زمان عملیات، جابه‌جایی و نقل و انتقالات شروع شد.

در این حین توفان نسبتاً شدیدی همراه با گردوغبار سطح منطقه عملیاتی و عقبه نیروهای خودی را پوشاند، به طوری که دشمن امکان دید را از دست داد.

به این ترتیب، در ساعت 30/22 دقیقه 9 تیرماه 65، عملیات آزادسازی مهران تحت عنوان کربلای یک و با رمز (یا ابوالفضل عباس ادرکنی) آغاز شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام در این خصوص گفت: مردم مهران مانند دیگر استان‌های مرزی کشور در برابر تجاوزات رژیم بعثی در طول 8 سال دفاع مقدس مردانه و جوانمردانه ایستادگی کردند.

حسن بهرام‌نیا اظهار داشت: هیچ‌گاه رشاد‌ت‌های رزمندگان اسلام در این خطه خون رنگ از استان ایلام از یاد دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی نمی‌رود.

این مسئول اضافه کرد: دهم تیرماه سالروز آزادسازی شهر آزاده مهران به دست توانمند رزمندگان دلیر اسلام است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: هر سال در این روز یاد و خاطر رزمندگان، ایثارگران و شهدای عملیات آزادسازی مهران با اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی گرامی داشته می‌شود.

بهرام‌نیا در پایان متذکر شد: امسال نیز باید آیین‌های ویژه سالروز آزادسازی شهر مهران از دست متجاوزان بعثی با شکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

انتهای پیام/2246/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول