اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

مستندسازی مالکیت موجب کاهش نزاع‌ها می‌شود

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد: مستندسازی تثبیت مالکیت، موجب کاهش نزاع‌ها و درگیری‌ها می‌شود.

مستندسازی مالکیت موجب کاهش نزاع‌ها می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی احمد تویسرکانی در دیدار با امام جمعه بجنورد گفت: ثبت رسمی یکی از ضرورت‌های جامعه نوین است و تلاش ما باید براین باشد که روز به روز کارهایمان را ارتقا داده و زمینه‌های آسایش و راحتی مردم را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک طیف عظیمی از خدمات اموال و املاک در رابطه با صدور اسناد مالکیت رسمی، دفاتر ازدواج و طلاق، ثبت اختراعات به مردم ارائه می‌دهد.

وی ضمن تقدیر از خدمات انجام شده در استان افزود: خوشبختانه این استان از وضعیت مطلوبی برخوردار است و در سایه همکاری با سایر ادارات و استفاده از رهنمودهای روحانیون معظم و استقبال عمومی مردم جایگاه خود را ارتقاء خواهد داد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی هم در این دیدار گفت: صدور سند رسمی برای اراضی دولتی و ملی یکی از مباحث مهم در حفظ حقوق بیت‌المال است که در استان ما برای 98 درصد این اراضی اسناد رسمی صادر شده است.

احمد کیخسروی خاطرنشان کرد: اجرای طرح کاداستر فایده‌های اساسی و ریشه‌ای برای جامعه دارد و در استان ما نیز به همت مجموعه ثبت استان به صورت صد درصد انجام شده است.

وی با تاکید بر نقش تعامل بین نهادها برای دسترسی سریع‌تر به اهداف تعیین شده در سازمان‌ها اظهار داشت: ارتباط دو سویه و مستمر میان ادارات ثبت اسناد و دادگستری باعث افزایش سرعت و دقت در کارها شده و در دفاتر اسناد رسمی نیز پس از اتمام معامله در همان لحظه مالکیت جدید ثبت می‌شود.

امام جمعه بجنورد ثبت یک را یک مسئله مهم دانست و گفت: در شرع مقدس نیز قراردادهایی بین مردم وجود داشته که پس از گسترش به شیوه‌های مدرن امروزی در آمده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی اظهار داشت: حل اختلافات امور مالی و بسیاری از مشکلات اجتماعی توسط ثبت اسناد رفع و رجوع که اگر مردم این دغدغه‌های روزمره را نداشته باشند می‌توانند به امور معنوی بپردازند.

انتهای پیام/63002/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول