اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

از نمونه‌های برتر کشاورزی استان البرز تجلیل شد

صبح امروز طی مراسمی از نمونه‌های برتر کشاورزی استان البرز تجلیل شد.

از نمونه‌های برتر کشاورزی استان البرز تجلیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان البرز در این مراسم که صبح امروز در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: استان البرز دارای قابلیت‌های بسیار خوب در بخش‌های مختلف کشاورزی است لذا باید با برنامه‌ریزی‌های اصولی تدابیر لازم برای توسعه این مهم را در استان انجام دهیم.

مسعود کریمی ادامه داد: هر چه بیشتر بتوانیم مشکلات و کمبودها را در بخش‌های مختلف کشاورزی مرتفع کنیم می‌توانیم تولیدات خود را در این صنعت بالا برده و در رتبه‌بندی‌های استانی و کشوری نیز ارتقا پیدا کنیم.

این مسئول با بیان اینکه استان البرز امروز در بسیاری از تولیدات خود به عنوان قطب مهم کشاورزی در کشور محسوب می‌شود افزود: استفاده از روش‌های نوین و بکارگیری متخصصان و کارشناسان در صنعت کشاورزی توانسته در این موفقیت سهیم باشد.

وی تأکید کرد: استان البرز در حوزه کشاورزی دارای مشکلات بسیار زیادی است اما خوشبختانه با وجود تمامی این مشکلات توانسته در بخش‌های مختلف کشاورزی صاحب رتبه شود و تولیدات خود را با کیفیت تولید کند.

*البرز از لحاظ وسعت بهره‌مندی خاک با محدودیت رو‌به‌رو است

کریمی در بخشی از سخنان خود یکی از مشکلات بخش کشاورزی در این استان را محدودیت بهره‌مندی خاک کشاورزی عنوان کرد و افزود: با وجود این مشکلات و با توجه به اینکه خاک یکی از مهمترین عوامل توسعه کشاورزی می‌باشد، استان البرز در بخش کشاورزی توانسته به توسعه پایدار دست پیدا کند اما نباید به این مقدار اکتفا کنیم بلکه با ادامه تلاش‌ها باید کشاورزی را در البرز هر روز با توسعه و رونق همراه نماییم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان البرز خاطرنشان کرد: در هفته جهادکشاورزی در استان البرز 41 طرح کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسد که این طرح‌ها شامل دامداری، تولیدات گیاهی، تولیدات دامی، منابع طبیعی و آبخیزداری، عشایر، صنایع روستایی و امور زیربنایی کشاورزی است.

*توسعه بخش کشاورزی اشتغالزایی بسیاری را به همراه دارد

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان البرز گفت: با توسعه و گسترش بخش‌های مختلف کشاورزی رونق این صنعت می‌توانیم اشتغالزایی بسیاری را برای جوانان جویای کار و به ویژه فارغ‌التحصیلان در این رشته ایجاد کنیم.

کریمی اختصاص اعتبارات و رفع مشکلات و کمبودها و رفع دغدغه‌های کشاورزان را مهمترین عامل در توسعه صنعت کشاورزی دانست و از مسئولان خواست تا توجه بیشتری را به بخش کشاورزی داشته باشند.

این مراسم همچنان در موسسه علوم دامی کشور واقع در کرج ادامه دارد.

انتهای پیام/2302/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول