اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عقب‌نشینی مخالفان در پی فشارهای آمریکا

عضو ائتلاف مخالفان سوریه: از ژنو ۲ حمایت می‌کنیم

عضو بلندپایه ائتلاف مخالفان سوریه تاکید کرد در صورت وجود شرایط برای انتقال سیاسی واقعی، این ائتلاف از نشست ژنو ۲ حمایت خواهد کرد.

عضو ائتلاف مخالفان سوریه: از ژنو ۲ حمایت می‌کنیم

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری فارس، «زیاد ابوحمدان» از اعضای ائتلاف ملی مخالفان سوری در گفت‌وگو با المیادین تصریح کرد که ائتلاف از راه حل سیاسی در صورتی که در بردارنده انتقال قدرت باشد حمایت می‌کنیم.

ابو حمدان اظهار داشت که ما از گفت‌وگوهای ژنو 2 برای رسیدن به راه حلی سیاسی حمایت خواهیم کرد به شرط اینکه این گفت‌وگوها تنها گفت‌وگو نباشد.

پیش از این معارضان از هرگونه موافقت و همکاری درباره حضور در ژنو 2 سرباز می‌زدند ولی آمریکا تلاش گسترده‌ای را برای وادار کردن مخالفان به پذیرش گفت‌وگوهای ژنو آغاز کرد تا بتواند معارضان را پای میز گفت‌وگو با دولت دمشق بنشاند.

البته پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه به ویژه در القصیر نیز در این عقب نشینی مخالفان تاثیر داشته و آنها را وادار به پذیرش واقعیت عرصه میدانی کرد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته مخالفان سوری در دوحه نشست دوستان سوریه را  برگزار کردند که تلاش‌ها جهت سازمان دهی و تسلیح معارضان به دلیل پراکندگی و اختلاف این‌ گروه‌ها با شکست مواجه شده است.

نشست دوستان سوریه با حضور وزرای امور خارجه 11 کشور عضو این مجموعه از جمله فرانسه، ایالات متحده، بریتانیا، مصر و عربستان در دوحه پایتخت قطر برای تأمین کمک‌های بیشتر برای ارتش آزاد در پی پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه برگزار شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول