اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

بیداری و درک شرایط زمان از وظایف روحانیون و علما است

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: انقلابی بودن، بیداری، درک شرایط زمان و گام برداشتن در راستای فرهنگ زمانه و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت از وظایف روحانیون و علما است.

بیداری و درک شرایط زمان از وظایف روحانیون و علما است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی شب گذشته در دیدار با علما و روحانیون استان مرکزی در مصلای اراک گفت: علما و روحانیون به عنوان پناهگاه مردم باید یک ارتباط محکم، متواضعانه، کریمانه و مهربان با مردم داشته باشند.

وی با بیان این‌که اسلام با انزوا و گوشه‌نشینی مخالف بوده و اولین مسئولیت علما با مردم بودن است، افزود: علما و روحانیون باید مشکل مردم را رفع و آن‌ها را هدایت کنند و در تربیت مردم جامعه کوشا باشند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم اظهار داشت: همین مردم بودند که با جانفشانی‌ها و خون دادن انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و در دوران هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمن ایستادند.

اسلام، ولایت فقیه و مردم سه رکن انقلاب اسلامی ایران

وی از اسلام، ولایت فقیه و مردم به عنوان سه رکن انقلاب اسلامی ایران یاد کرد و گفت: باید مردم را به عنوان دومین رکن انقلاب همیشه در صحنه دانست و به مردم خدمت کرد.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم ولایت فقیه را عامل بقا و عظمت این انقلاب عنوان کرد و افزود: قیام امام خمینی (ره) یک کار الهی و توفیق پروردگار بود و  امام خمینی (ره) به عنوان مجاهدی قدرتمند توانست ابهت و قدرت پوشالی مستکبران را از هم بپاشد و یک رژیم 2500 ساله را سرنگون کند.

نوری‌همدانی امام راحل را دارای ویژگی‌های بی‌نظیر دانست و از طلاب خواست کتاب صحیفه نور، دفتر 50 جلدی تبیان وصیت‌نامه امام را مطالعه کنند.

وی ایجاد و توسعه حوزه‌های علمیه به عنوان مراکز تعلیم، تربیت، تحقیق،‌ تصنیف، و پژوهش را از دیگر وظایف علما و روحانیون عنوان کرد و ادامه داد: حوزوی بودن دارای شرایط زیادی است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها شرایط اخلاق است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: امروز احداث حوزه‌ها، تقویت آن‌ها، تربیت شاگردان و به خصوص شاگردانی که اهل قلم و بیان هستند بسیار مهم و ضروری است.

نوری‌همدانی در ادامه با تشریح مراحل مختلف زندگی طلبگی، اظهار داشت: تحصیل علم، کسب مهارت و تخصص به عنوان مرحله نخست و شرکت در امور جامعه به عنوان دومین مرحله زندگی طلبگی مطرح است.

طلبگی ادامه راه ائمه و تأثیرگذارترین شغل در دنیا

وی با اشاره به روایات مختلف درباره فضیلت و برکت طلبگی خاطرنشان کرد:  هیچ شغلی از شغل طلبگی پر فضیلت‌تر و با برکت‌تر نیست و طلبگی تأثیرگذارترین شغل در دنیا و ادامه راه انبیا و ائمه است.

نوری‌همدانی اولین گام در زندگی طلبگی را اخلاص دانست و افزود: طلاب باید در این راه با همت بلند، اراده‌ای قاطع و با جدیت و تلاش گام بردارند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم طلبه‌ها را به کسب ادبیات، قلم و بیان قوی در دوران طلبگی توصیه کرد و گفت: اگر طلبه‌ها از یک ادبیات کامل و قوی برخوردار باشند قلم و نویسندگی آن‌ها نیز قوی می‌شود و می‌توانند با این ادبیات و قلم قوی نکات مؤثری را به جامعه عرضه کنند و بیشتر تأثیر‌گذار باشند.

انتهای پیام/87001/م40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول