اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی طرح ترافیک شیراز خبر داد

ثبت‌نام 5 هزار نفر در سامانه طرح ترافیک شیراز

مدیر اجرایی طرح ترافیک شیراز گفت: تاکنون 5 هزار نفر در سامانه طرح ترافیک شیراز ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام 5 هزار نفر در سامانه طرح ترافیک شیراز

محمدرضا امین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: از این 5 هزار نفر تعدادی ساکنان محدوده و تعدادی نیز افراد با معلولیت‌های ویژه یا بیماران خاص هستند که نیاز دارند به محدوده طرح، تردد کنند.

وی خاطرنشان کرد: سامانه نام‌نویسی طرح ترافیک همچنان کار ثبت‌نام از متقاضیان به ویژه ساکنان محدوده طرح را انجام می‌دهد.

امین ادامه داد: برابر مصوبه شورای شهر برای هر خانواده که در محدوده طرح ترافیک زندگی می‌کند یک مجوز تردد صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: تعدادی از کسانی که در سامانه ثبت شده‌اند شرکت‌هایی هستند که یا در محدوده قرار دارند یا به دلیل نوع فعالیت خود مجبور به تردد در محدوده هستند.

امین بیان کرد: با هماهنگی سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی برای پزشکان و متخصصانی که در مراکز درمانی محدوده فعالیت می‌کنند، کار اخذ مدارک و شناسایی صورت گرفت.

این مسئول ابراز داشت: برای 330 اداره و نهاد خصوصی نیز شناسایی خودرو انجام و مدارک آنان دریافت شد و در کارگروهی با حضور نمایندگانی از استانداری، فرمانداری و کارشناسان ترافیک، سهمیه هر کدام از این گروه‌ها مشخص و اطلاع‌رسانی شد.

پرداخت هزینه برای حذف ترددهای غیر ضروری است

وی تصریح کرد: مجوزهای ارائه شده به گروه‌های مصوب، آماده است و تنها منتظر مصوبه وزارت کشور برای تایید نرخ خرید مجوز هستیم.

امین افزود: مجوز ساکنان محدوده و بیماران خاص برابر مصوبه رایگان است و از بقیه گروه‌ها مبالغ ناچیزی دریافت می‌شود که برای هزینه خطوط ویژه، نگهداری پارکینگ‌ها و تجهیز ورودی‌ها مصرف می‌شود.

به گفته وی، اخذ مجوزها نه بر اساس نوع ماشین و مدل خودرو بلکه تنها بر مبنای نیاز به تردد در محدوده انجام می‌شود و دلیل اصلی این کار حذف ترددهای بی‌هدف است.

امین تصریح کرد: کسانی که دلیل قاطعی برای ورود به مرکز شهر ندارند یا باید با برنامه‌ریزی از سه روز نوبت خود استفاده کنند یا مسیر جایگزین انتخاب کرده از قبل به همان سمت تغییر مسیر دهند.

مدیر اجرایی طرح ترافیک شیراز در ادامه گفت: طرح ترافیک در اسفند ماه در شورای ترافیک استان فارس با حضور استاندار این استان و فرمانده نیروی انتظامی فارس تعیین تکلیف شد و حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تعهد کرد که از اردیبهشت ماه هر ماه یک مسیر خط ویژه اتوبوس راه‌اندازی شود.

وی افزود: پس از آن قضیه پارکینگ‌ها مورد توافق شهرداری و نیروی انتظامی واقع شد و 4 هزار و 200 پارکینگی که در حال حاضر در حاشیه و مرز محدوده طرح ترافیک وجود دارد با توجه به اینکه طرح با زوج و فرد آغاز می‌شود مناسب دانسته شد.

امین اذعان داشت: دلیل پذیرش این تعداد واحد پارکینگ از آن رو بود که هر شخص یک روز در میان بر اساس پلاک می‌تواند از خودروی خود استفاده کرده و در هفته تنها سه روز صبح تا ظهر مشکل ورود به محدوده را دارد.

به گفته وی، نظر پلیس این بود که مردم بتوانند از بیرون محدوده ترافیک بیشتر از اتوبوس استفاده کرده و با سرعت بیشتری درون محدوده تردد کنند که در همین زمینه از اوایل اردیبهشت در بلوار کریم خان زند مسیر ویژه اتوبوس اجرا شد.

راه‌اندازی خط ویژه اتوبوس گلستان – معالی آباد

وی بیان کرد: ساخت ایستگاه‌ها، نصب نرده، سرپوشیده کردن جداول و موارد دیگر به دلیل آن که تردد عرضی عابران در این خیابان بسیار بود با سختی انجام شد و فاز بعدی شهرک گلستان تا پل معالی آباد است.

به گفته وی، راه‌اندازی این خط ویژه باعث می‌شود شهروندان شهرک‌های اطراف شیراز انگیزه بیشتری برای استفاده از حمل و نقل عمومی پیدا کنند.

مدیر اجرایی طرح ترافیک شیراز تصریح کرد: بعد از این دو، نوبت به خط ویژه خیابان انقلاب می‌رسد که به دلیل عرض کم سختی‌هایی بیشتری دارد و جداول قدیمی آن نیاز به بازسازی دارد که مناطق دو، یک و چهار سرپوشیده کردن جداول را آغاز کرده‌اند تا از هر طرف نیم متر به عرض معبر اضافه شود.

وی اضافه کرد: در بحث خط ویژه باید پارک و توقف خودروها در حاشیه این خیابان‌ها به طور کامل ممنوع شود چرا که از چهار لاین یک لاین گرفته شده و اگر قرار باشد از این سه لاین یکی نیز به پارک خودرو اختصاص یابد تردد بسیار مشکل می‌شود.

امین ابراز داشت: در بلوار زند به تاکسی‌ها اجازه داده نشد که در خط ویژه اتوبوس حرکت کنند تا مشکلی که در خیابان لطفعلی خان وجود دارد تکرار نشود.

وی همچنین گفت: ادامه توسعه خط ویژه مهم‌ترین زیرساخت لازم برای اجرای طرح ترافیک است و پلیس باید از توقف خودروها در حاشیه این معابر جلوگیری کند تا با افزایش سرعت اتوبوس، تردد وسایل نقلیه شخصی سخت نشود.

امین خاطرنشان کرد: در شورای ترافیک این استان در اسفند ماه گذشته مقرر شد مجوز وزارت کشور اخذ شود تا پلیس بتواند اعمال قانون و جریمه را نیز پیگیری کند اما در عین حال مقرر شد فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی همزمان با اجرای خط ویژه انجام شود.

به گفته امین، نامه استاندار فارس در اواخر سال گذشته به تهران ارسال شد و در کمیته فنی شورای عالی ترافیک کلان‌شهرها در حال بررسی است تا قیمت‌گذاری و ساعات طرح تصویب شود.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول