اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود راه‎حل‎های مختلف رفع ترافیک در اصفهان

خیابان طالقانی همچنان پشت ترافیک/ پارک دوبله اثری ترجمه نشده در شلوغی شهر

با وجود راه‎حل‎های مختلف رفع ترافیک، خیابان‎ طالقانی همچنان گریبانگیر ترافیک و شکل تردد است که یکی از دلایل آن را توقف و پارک دوبله در کنار این خیابان می‎توان شمرد.

خیابان طالقانی همچنان پشت ترافیک/ پارک دوبله اثری ترجمه نشده در شلوغی شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، خیابان طالقانی اصفهان، یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های اصفهان و یکی از اصلی‎ترین خیابان‌های منتهی به میدان امام حسین(ع) و نیز چهارباغ اصفهان است.

این خیابان از جمله خیابان‌های مرکزی شهر و در بافت فرسوده واقع شده که چندین خیابان پر تردد اطراف خیابان‌های مرکزی شهر نیز به این خیابان منتهی می‎شود.

روزانه تعداد بسیاری خودرو و نیز موتور از این خیابان تردد می‎کنند، اما به دلیل عرض کم خیابان و نیز عبور خط اتوبوس تردد در این خیابان با کندی انجام می‎شود.

وجود مغازه‎های طافروشی در ابتدای خیابان، وجود پاساژ تجاری طالقانی در این خیابان، وجود درمانگاه و اداره برق مرکزی شهر اصفهان و وجود صدها مغازه تعمیرات لوازم خانگی و مغازه‎های تاسیسات صوتی در این خیابان، وجود چندین بانک سبب شده است که نیاز مردم برای تردد و توقف در این خیابان زیاد باشد.

مغازه‎های تاسیسات صوتی و نصب باندهای صوتی در این خیابان نیز ترافیک و عدم تردد را در این خیابان بیشتر کرده چرا که برای نصب سیستم‎های صوتی در داخل خودروها نیاز به پارک خودرو در کنار خیابان را زیاد کرده است.

اما مشکل از آنجا آغاز می‎شود که توقف پارک دوبله خودروها در کنار خیابان مانع تردد آزاد سایر خودروها می‎شود، چنانکه در این خیابان با پارک دوبله فقط یک خودرو می‎تواند عبور کند.

احداث خیابان آیت‎الله زاهد نیز در وسط این خیابان  نیز بر حجم ورودی خودروها به این خیابان افزوده است، چنانکه با ورود خودروها از یک طرف از سمت خیابان آذر و از یک طرف خیابان طالقانی و از سوی دیگر خیابان آیت‎الله زاهد سبب گره ترافیکی در این خیابان شده است.

مدتی با اجرای طرح پارک متر مشکل تردد در این خیابان بر طرف و حاشیه خیابان از وقف خودروهای دوبله کم شده بود، اما پس از برداشتن این طرح تمامی مشکلات ترافیکی به این خیابان برگشت.

تمهیدات زوج و فردی پلیس نیز با احداث خیابان زاهد مدتی قبل از عید نوروز اجرایی شد هر چند خودروها از کوچه‎های فرعی این خیابان به دور از چشم پلیس وارد این خیابان شده، اما تاثیرگذار بود که پس از سال جدید روند ترافیکی این خیابان همچنان پا برجا و تاثیری در رفع ترافیک این خیابان نداشته است.

به دلیل عبور خط اتوبوس از خیابان طالقانی و نیز در ترافیک ماندن این اتوبوس‎ها، موانع پلاستیکی برای جداسازی مسیر اتوبوس نصب شده است که سایر خودروها از خط اتوبوس عبور نکنند، اما با وجود علائم جدا کننده همچنان خودروها و موتورسیکلت‎ها از این مسیر عبور و ترافیک این خیابان همچنان ادامه دارد.

با ارائه گزارش‎های مردمی، پلیس نیز مدتی مبادرت به جریمه خودروهای دوبله می‎کرد که البته شاید از بین راه‎حل‎های امتحان شده بیشترین تاثیر را در رفع این مشکل داشته است اما تمامی این موارد همچون مُسَکنی مدتی برای رفع مشکلات این خیابان تاثیر داشته و هنوز راه حل کارسازی برای رفع مشکل تردد در این خیابان اندیشیده نشده است.

انتهای پیام/63012/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول