اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پایان رقابت در 3 رشته

برترین‌های جشنواره بازی‌های بومی و محلی در قم معرفی شدند

جشنواره بازی‌های بومی و محلی به میزبانی هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان قم برترین‌های خود را شناخت.

برترین‌های جشنواره بازی‌های بومی و محلی در قم معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی با حضور ورزشکاران روستایی از قم و استان‌های اصفهان و مرکزی در روستای قلعه چم بخش سلفچگان قم انجام پذیرفت و ورزشکاران شرکت کننده در سه رشته با یکدیگر رقابت کردند.

این جشنواره فرهنگی ورزشی به همت هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی و همچنین بخشداری سلفچگان برگزار شد و سالن ورزشی شهدای قلعه چم و زمین روباز ورزشی روستا قلعه چم میزبان برگزاری آن بودند، در حالی که این جشنواره ویژه آقایان و در سه رشته ورزشی برنامه‌ریزی شده بود و ورزشکاران برتر با اهدای جوایز ارزنده تقدیر شدند.

رشته‌هایی که ورزشکاران شرکت کننده در این جشنواره در آن به رقابت پرداختند، رشته‌های کشتی با شال، هفت‌سنگ و طناب‌کشی بودند که مسابقات آن با حضور ورزشکارانی از شهرهای قم شاهین شهر، دلیجان، محلات و روستای قلعه چم و جعفرآباد قم برگزار شد.

این مسابقات در حالی برگزار شد که در قم نیز همانند سایر نقاط کشور ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی جالب توجهی وجود دارند که در گذشته یکی از مهمترین سرگرمی‌ها برای نوجوانان و جوانان و حتی افراد بزرگسال در ایام اوقات فراغت محسوب می‌شدند.

به همین دلیل هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی قم نیز مهمترین رسالت خود را احیای این ورزش‌ها قرار داده و به مناسبت‌های مختلف در طول سال مسابقات استانی و منطقه‌ای را برای ورزشکاران فعال در رشته‌های مختلف بومی و محلی برگزار می‌کند.

با برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی، این هیئت نشان داد که با حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان قم، فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی و همچنین همکاری اداره‌های ورزش و جوانان بخش‌ها و شهرهای تابعه قم در سال جاری با اهتمام بیشتر پیگیر پیشرفت این ورزش‌ها است.

در پایان رقابت شرکت‌کنندگان در این جشنواره در رشته‌های کشتی با شال، طناب‌کشی و هفت سنگ، در رشته طناب‌کشی تیم‌های نیم‌ور، جعفریه و قلعه چم اول تا سوم شدند و در رشته‌ هفت سنگ مقام‌های اول تا سوم به آران و بیدگل، دلیجان و نیم‌ور رسید، ضمن اینکه در کشتی با شال تیم‌های دلیجان، جعفریه و نیم‌ور عناوین اول تا سوم را از آن خود کردند.

انتهای پیام/78002/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول