اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اعلام کرد

رویکرد جدید افزایش تولید در عرصه اردوهای جهادی 1392

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امسال علاوه بر فعالیت‌های خدماتی گروه‎های هجرت یک رویکرد جدید و برنامه‎های مدون برای ارتقای سطح تولید در دستور کار جهادگران قرار گرفته است.

رویکرد جدید افزایش تولید در عرصه اردوهای جهادی 1392

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سردار محمدرضا نقدی شامگاه شنبه در گفت‎و‎گوی زنده تلویزیونی شبکه سبز گلستان اظهار داشت: از ابتدای انقلاب به فرمان امام راحل جهاد سازندگی شروع به کار کرد و جوانان ترغیب شدند تا در روستاها و مناطق محروم به خدمت به هموطنان خود بپردازند و با کارهایی که صورت گرفت، دستگاه جهاد سازندگی به صورت یک اداره مستقل تشکیل شد.

وی ادامه داد: با تشکیل این اداره به نوعی ارتباط مردمی و این نوع فعالیت‎های جهادگرانه قطع شد و با تدبیر مقام معظم رهبری سازمان بسیج سازندگی جایگزین این سازمان در فعالیت‎های مردمی شد و همان نقش را برعهده گرفت.

سردار نقدی ابراز داشت: با شکل‌گیری این سازمان ظرفیت‎های مردمی در صحنه سازندگی کشور وارد شد و نزدیک به 13 سال است که این فعالیت‎ها ادامه دارد.

وی افزود: در سال‎های اخیر نیز با تأکیدات مقام معظم رهبری این کار توسعه پیدا کرد و شاخه‎های زیادی را این اقدام ارزشمند در خود به وجود آورد و مورد استقبال بسیار زیاد جوانان نیز قرار گرفت. 

تمام مردم و مسئولان از اردو‎های جهادی رضایت دارند / جوانان مشتاق شرکت در اردوهای جهادی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: این برنامه به دلیل اینکه هم اوقات فراغت جوانان را به بهترین نحو پر می‎کند، آنهایی که بیشتر با تئوری و نظریه در دانشگاه‎ها و مدارس آشنا هستند می‎توانند به صحنه عمل بپیوندند و به دانش خود قوه عملی بدهند و هم اینکه یک لذت معنوی را با خدمت به مردم و توسعه سازندگی کشور به دست می‎آورند که مورد استقبال جوانان و خانواده‎ها قرار گرفته است.

وی افزود: در این عرصه خانواده‎ها نیز از این بابت که فرزند آنها در عرصه جهاد و سازندگی کشور نقش دارد رضایت دارند و دولت با توجه به اینکه برای اجرای این پروژه‎ها و ارائه این خدمات باید هزینه‌های بسیاری را متحمل شود و این جوانان با سرعت بیشتر و هزینه کمتر این خدمات را ارائه می‎دهند سود می‎برد و محرومان هم از این خدمات بهره بهتری را می‎برند. 

گروه‎های پزشکی عمل‎های جراحی سنگینی را در بیمارستان‎های صحرایی انجام می‎دهند

سردار نقدی تصریح کرد: برای مثال گروه‎های پزشکی که با حضور در مناطق محروم و دوردست با احداث بیمارستان صحرایی خدمات زیادی را به مردم ارائه می‎دهند و در بسیاری از موارد عمل‎هایی که با هزینه‎های سنگین در پیشرفته‎ترین بیمارستان‎ها انجام می‎شود به صورت رایگان در این بیمارستان‎های صحرایی انجام می‎شود و به مردم خدمت‎رسانی می‎کند.

وی ادامه داد: میلیون‎ها نفر از امروز با شرکت در عرصه اردو‎های جهادی طرح هجرت را در سال 1392 آغاز کرده و برنامه‎هایی را برای بازسازی، مرمت و ساخت ده‎ها هزار پروژه مسجد، خانه بهداشت، پل، جاده روستایی و خانه‎های محرومین در روستا را در دستورکار خود دارند.

سردار نقدی عنوان کرد: برنامه‎هایی را نیز گروه‎های هجرت و جهادگر امسال برای بازسازی 10 هزار مدرسه، 10 هزار استخر پرورش ماهی در سراسر کشور در دستورکار دارند که ساخت این استخرهای پرورش ماهی مربوط به چاه‎های آبی است که یک ظرفیت بدون استفاده بوده و با همت این جوانان امسال مورد بهره‎برداری و بالفعل خواهد شد. 

برنامه‎های ارتقای سطح تولید در دستور کار جهادگران قرار گرفته است

وی با اشاره به رویکرد جدید برنامه‎های جهادی، خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر فعالیت‎های خدماتی گروه‎های هجرت یک رویکرد جدید و برنامه‎های مدون برای ارتقای سطح تولید در دستورکار جهادگران قرار گرفته است.

سردار نقدی ابراز داشت: در سال‎های گذشته در اردوهای جهادی تنها خدمات همانند ساخت مسجد، مدرسه، خانه محروم، خامه بهداشت و کارهای از این دشت انجام می‎گرفت و به مردم ارائه می‎شد.

امسال با توجه به شعار سال ما برنامه‎ها را به سمتی هدایت کردیم که جهادگران وارد عرصه اقتصاد مولد شوند و کارهایی را انجام دهند که باعث تولید شود.

وی اضافه کرد: برای مثال چاه‎های آب که به سمت زمین‎های کشاورزی هدایت می‎شود و استفاده دیگری از آن صورت نمی‎گیرد با احداث یک استخر پرورش ماهی در زیر این چاه آب زمینه‎ای برای پرورش ماهی را فراهم می‎کند تا ماهی در آنجا پرورش داده شود.

سردار نقدی در پایان متذکر شد: با راه‌اندازی این چاه حداقل دو خانوار می‎توانند از درآمد حاصل از آن امرار معاش کنند و هزینه زندگی خود را تأمین کرده و موجب افزایش سطح تولید در کشور شوند.

انتهای پیام/83004/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول