اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

در واکنش به تحرکات منتهی به گشایش دفتر طالبان در قطر

عراقچی: ملت افغانستان برای گفت‌وگوهای ملی نیاز به قیم ندارد

سخنگوی وزارت خارجه ایران با بیان اینکه ملت افغانستان برای گفت‌وگوهای ملی نیاز به قیم ندارد، گفت:‌ مذاکرات تحمیلی با محوریت بیگانگان و بدون لحاظ منافع ملی این کشور و خواست و حضور نمایندگان مردم افغانستان راه به جایی نمی‌برد.

عراقچی: ملت افغانستان برای گفت‌وگوهای ملی نیاز به قیم ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس، سید عباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تحرکات منتهی به گشایش دفتر طالبان در دوحه قطر اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که بارها اعلام کرده، معتقد است بحران افغانستان راه‌حل نظامی ندارد و تنها راه‌حل مناسب رویکرد مذاکراتی است و خرسندیم که جامعه جهانی اگر چه با تاخیر، به ناکارآمدی رویکرد نظامی اذعان کرده است.

وی تصریح کرد: ایران از هر مذاکره‌ای بین گروه‌های مختلف افغان که در چارچوب منافع ملت افغانستان با محوریت دولت آن کشور و در تطابق با حقوق اقوام مختلف افغان و مفاد قانون اساسی افغانستان باشد، حمایت می‌کند و معتقد است ملت افغانستان برای گفت‌وگوهای آشتی ملی نیاز به قیم ندارد.

عراقچی افزود: به اعتقاد ما همانگونه که مداخلات نظامی خارجی کمکی به حل بحران در افغانستان نکرد، مذاکرات تحمیلی با محوریت بیگانگان و بدون لحاظ منافع و مصالح ملی افغانستان و خواست و حضور نمایندگان مردم این کشور راه به جایی نخواهد برد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما با تروریسم و فعالیت‌های تروریستی و نیز مقابله کور با آن که منجر به کشتار غیر نظامیان به ویژه زنان و کودکان می‌شود، مخالفیم و معتقدیم منطقه از ظرفیت‌های بالایی برای کمک به حل بحران افغانستان برخوردار است و متاسفانه از این ظرفیت‌ها چنانچه باید استفاده نشده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول